Leka på polis-arbetstid??????

Ursäkta...

Men nu kommer jag inte vara snäll.
Igen.
Jag har hållit mig djävligt länge sedan den är pinsamt taskiga sågningen av en "vintageaffär", som jag för övrigt faktiskt bad om ursäkt för/till...
Men aldrig fick något svar på.
Och DÅ kan man ju inte göra så mycket mer liksom.

Men nu...
Måste jag spy lite galla här.
Annars vore det inte JAG.

Såg den där pinsamt dåliga gotlandsdeckaren och kunde konstatera att jag såg FYRA ÄKTA POLISER i UNIFORM med som statister som "Poliser".
Kanske det var fler...?
Men jag kände igen fyra ÄKTA SNUTAR iallafall.
Sen var det ÄKTA AMBULANSHELIKOPTERPERSONAL!
Och ÄKTA ambulanshelikopter.

Är det DETTA våra SKATTEPENGAR går till undrar jag då????

Ska poliser och ambulanshelikopterpersonal vara med i tv-produktioner och LEKA skådisar?
Eller vara i tjänst på stationen?
Eller stå på sin plats på helikopterplattan?
Anyone?
OM nu någon känner till något om detta, får ni gärna svara, jag sågar vidare annars som en djävla motorsåg.
Rätta mig GÄRNA om jag har fel och jag tar tillbaka.

Gör dom detta på ARBETSTID är det förkastligt och totalt oansvarigt!
Helikoptern är iallafall "i tjänst" jämt, så DEN var ju inte och lekte skådis på sin "fritid", det kan vi nog alla vara överrens om!!!

Jisses.
Efter tramset med S.O.S Gute kändes ju detta som YTTERLIGARE en pinsamhet för den gotländska räddningstjänsten och polisen.
Kul för OSS om det är VI som betalar med skattepengar för att dom inte har ett skit att göra på stationen och väljer att LEKA.
ISTÄLLET för att ta sitt jobb på allvar och åtminstone finnas på plats när det blir uttryckning "på riktigt".
Poliser som helikopter med personal.

Undrar vilken CHEF det är som har godkänt att dom FÅR vara ute och leka på bästa arbetstid förresten?
Kunde ju vara spännande att veta kanske, känns ju himla seriöst och SPARSAMT av verksamheten.

"Nämen vi hade dötid mellan fikat, gym-träningen, lunchen och bandyn vi spelade mot räddningstjänsten, så vi klämde in lite SKÅDESPELERI också...
Jo visst, vi hann med att plocka in en gammal A-lagare i arresten också och pisstesta honom.
Men det var lugna puckar typ.
Hon Röse, var förövrigt DJÄVLIGT FRÄSCH alltså..."

Ja, jag råkar ju "känna till" lite poliser från förr...
Så jag vet ju hur DAGAR och snack brukar gå till.
Fast just DETTA var fabricerat
Men hur som haver så tycker jag inte att det är speciellt OK om dom gör detta på arbetstid...



Hoppas på svar från någon tills imorgon.
Har jag INTE fått svar...
Tolkar jag det som om att jag har RÄTT!
För det verkar ju som "alla" läser min blogg nuförtiden, så NÅGON har nog säkert ett svar!
Nattinatti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0