Ett badkar...

Blöt trasa?
Yes, that´s me!
Jag är så trött så jag storknar!

Jag har börjat läsa "Svinalängorna" och kan inte sluta, en hopplös bok att läsa när man ska sova med andra ord.
Jag kom i säng rätt tidigt igår, men kunde inte lägga ifrån mig boken.
Den är så otroligt BRA så det är inte klokt.
Jag somnade så sent så...
När klockan ringde i morse då var jag dödare än dödast!
När vi kom till skolan och luciatåget...
Då bad jag till gud att det skulle gå fort.
Och det gjorde det!
Det tog 30 minuter och det var precis lagom.



Ungarna var jättefina, jätteduktiga och SÅ SÖTA!
Och dom tog sitt uppträdande på största allvar.
Men efteråt var nästan alla ungarna missnöjda, dom tyckte att "Dom sög", för att använda deras språkval.
Det tyckte inte jag, jag tyckte det var ett PROFFSIGT luciatåg.

Sen skjutsade sambon mig till bästisens katt som skulle få mat, ut med bajs och lite TLC.
Efter det var det meningen att jag skulle göra resterande ärenden själv, jag skulle promenera från " f.d Signalen" och till Öster och sen till apoteket vid Willys...
Men jag ORKADE FAN INTE!
Jag skulle ju göra ärenden längs med hela vägen och sedan bära och ta mig hem efter Willys-apoteket.
Hade jag haft någon dag ledigt här emellan hade det varit en piss i Mississippi, men idag, flera timmars ärenden...
Nä, det var omöjligt.
Sambon skjutsade mig och då gick det på 2½ timme.
(så får man räkna bort 25 minuters fikapaus på Mac D. )
Annars...
Hade det tagit mig hela dagen.

Just nu sitter jag i soffan, helt slut, jag vill bara lägga mig och sova.
Men det gör jag inte.
Jag ska lägga mig astidigt ikväll istället.
Sonen kommer hem från skolan snart.
Jag ska brygga mig helt BADKAR med kaffe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0