Ha närvaro att vara närvarande...

Kvällen blev inte alls som jag hade tänkt mig!
Jag kom helt av mig i hantverkandet och inget blev av.
Jag tappade helt inspirationen och hade inte lust med NÅ`T!

Däremot har jag gjort första omgången julkola!
Det var liksom ett måste, om jag inte ska behöva stå kvällen innan och göra massor med kola.
Nu är det bara 2 omgångar kvar, det blir en imorgon och en på torsdag.
Pratade med julvärdskusinen via telefon och vi delade upp julmaten respektive hushåll.
Jag hade MAT-HJÄLPSUPPDELARE mamma brevid mig, som pratade samtidigt som jag pratade med min kusin och hade diverse åsikter...
Det blir lite svårt att lyssna på den som är i telefonen då.
Jag förstår hur dom som jobbar på TV i direktsändning har det...
Man måste ha närvaro att vara närvarande och lyssna i stereo
Samtidigt som man skriver...
Och HELST ska det man skriver hamna på rätt ställe.
Det är TUR att man är kvinna.
Nåväl, allt är förhoppningsvis uppdelat rättvist, och SKULLE vi ha glömt NÅGON LITEN DETALJ...
Eller MATRÄTT...
Då tror jag vi klarar oss ändå!
Jag tror inte vi svälter ihjäl.

Jag har bara dumglott på tv´n resten av kvällen, och min favoritserie "Våra vänners liv" slutade LYCKLIGT!
En saga med lyckligt slut.
Precis som det ska vara tycker jag, det var en riktig FEEL GOOD serie.
Nu är det redan läggdags och imorgon ska jag jobba.
Och nu är det SNÖSTORM IGEN!
Va fan...?
Min norska kusin sa förresten idag att vi förmodligen har MER snö än dom.
Skulle inte förvåna mig om vi har kallare också?
Nä, nu ska jag sova, vi ses imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0