Superslappat...

Juldag...
Och vi har superslappat!

Vi har haft fin/spontanbesök av lilla Sunshine.
Hon och pappa kom förbi och fikade en stund.
Dom hade blivit lite överraskade av det hårda vädret och behövde en paus.
Och Sunshine ville BARA hänga med sonen!
Det är bara "Oa, Oa, Oa, Oa" för hela slanten.
När dom sen skulle gå hem och pappa sa:
"Ska vi gå hem till mamma nu?"
Oa, sa Sunshine och pekade på sonen.
Inge hemgång till mamma helst, hon ville va med Oa.

Så har vi sett FILM hela dagen.
Vi har plöjt igenom Cars, Hajar som hajar, lite Happy Feet och sen Sagan om Desperaux.
Mycket tecknat, men det är MYSIGt när det är filmer man inte sett på evigheter.

Nu har vi ätit.
HÄMTMAT.
För VEM orkar laga mat efter julaftonsparty igår och superslappande igår?
Ingen.
Nu sitter jag och ser en dokumentär om Bob Marley och sonen har dansat i sin "Lyckomössa" med badrocksskärp under mössan...
Som symboliserar dreadsen då såklart.
Skitfint!
Och så rullar "Så mycket bättre"-cd´n som JAG FICK, på hans cd-spelare.
Mycket ljud blir det...

Glömde förresten berätta om det SISTA som hände när vi skulle ge oss av till min kusin igår.

Jo...
Jag var ju SÅ KLAR med allting, det sista rycket var ju det där med klänningen och duschandet, men sen var jag ju KLAR liksom.
Så när vi ska ge oss iväg och jag tittar in i kylen då upptäcker jag att jag GLÖMT att göra salladen!
Men va fan!!!!
På med förkläde och sambon fick hjälpa till att hacka och skära.
Fem minuter senare var vi klara och jag hade stressat upp mig som bara den.
Så onödigt.
Men det är väl typiskt när man tror man är helt klar, precis sak ge sig av i god tid...
Och så har man missat något.
Nu var vi ju först på plan ÄNDÅ igår.
Men ÄNDÅ liksom...

Jag virkar på den ISBLÅ sjalen för tillfället.
Ja...
That´s it just nu.
Jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0