Julafton 2010 The Party!

Så var julafton över för den här gången.
Här har man laddat en hel månad och så säger det SWOSCH...
Så är det redan över.
Men som min bonus-moster sa:
"Nu går vi mot ljusare tider!"
Ja, våren HERE WE COME.
Fast innan våren...
Ska jag bjuda på lite bilder och text till det!

Idag är jag väl förmodligen en av få som inte är julmats-stinn!
För att jag höll igen medvetet?
Inte direkt!!!!
Nä, följade hände:
Jag åt min första julmatsrunda och kände redan efter hälften av tallriken att jag började BÄLGA i mig vatten.
Jag drack som en kamel som varit i öknen utan vatten i tre månader!
När jag ätit klart hela tallriken var jag nog redan där uppe i 1 liter vatten.
Jag hade till och med bytt glas under tiden, till ölglas.
Och nu snackar vi tidsrymden EN KVART, 20 minuter.

När jag sen FÖRSÖKTE gå in på julmatstallrik nr 2...
Tog jag bara pyttelite.
Jag fick knappt ner något.
Jag drack bara ÄNNU MER vatten.
Kroppen krävde bara vatten.
Och ja...
Den saltfattiga kosthållningen tog ut sin rätt.
Julmat göre sig icke besvär, kroppen fick tokspel och klarade inte av det, det bidde TÖRST!
Hurra, sa rosaceafejset för det klarade sig finfint.
FAN, sa hon som VILLE UNNA sig god julmat.
AJ, sa magen som blev så utspänd av allt vatten under dagen, kvällen och natten.
Jag blev som en jultunna full med julöl, det kluckade när jag gick.

Så jag åt 1½ liten julmatstallrik, och minst tre liter vatten och lite godis på det.
Det var inte heller mycket.
Jag fick inte i mig mycket med en hel swimmingpool i magen.
Fast idag...
Ser hyn fin ut, jag är inte tröstig längre och magen MÅR BRA!
DET...
Brukar den inte göra efter andra julaftnar.

Sambon däremot...
Ja, han åt för kung och fosterland.
Både under själva julbordet, under kvällen och vid vickningen.
När han sen skulle prova sina båda par NYA JEANS klockan 00.30.
Då sa han:
"Näe, dom här jeansen är för små, det är för små storlekar!"
Du, (Einstein) sa jag...
Du kanske ska vänta i typ två dagar och låta JULMATEN + PÅFYLLNING sjunka ner lite.
Och SEN prova byxorna igen, kanske du kan ha dom då...?
Lite fel att prova byxor efter julmatsfrossa-bonanza kanske?
(den erfarna informerar)
Jo, sambon gav mig RÄTT i det påpekandet

Nu...
Till lite bilder!

Vi har anlänt...



Syster-Yster satte på JULMUSIK!
Jag kan ju faktiskt berätta att vi till och med körde "DET SENASTE" inom julmusiken.
Det blev bla Sean Banan "Ett gott nytt jul".
Tänk om mormor hade levt, hon hade nog DÖTT av chock.
Inge Jussi Björling här inte!



Den obligatoriska SYSTERBILDEN.
God glöggjul från oss till er!



Sambon & SY.



Sen har vi då Systrarna Larsson in action!
Här läggs den sista handen vid uppläggningen, fix och FEJ...



Jaha, ser min mamma ut att tänka, ser det bra ut om sillen står såhär...?
Ja, det fick väl DUGA!



Sambon in charge of...
ÄNNU MERA SILL!
Och akta nu julskjortan också.



Prat i kvartett...



Prat i duo...



Nu börjar vi...
Hugga in på JULBORDET!



Syster-Yster ger direktiv till "di sma".
Okej kids, nu gör vi såhär...



Middag och mamma berättar något som involverar PEKFINGRET.
Jag kan halvskvallra att det gällde BLOM-TJUVERI.
Hon försökte skylla ifrån sig, sen kom det fram MER TJUVERI som tydligen låg mamma och hennes syskon nära.
Och MORFAR som var fängelsedirektör och allt!!!!
Vi kunde konstatera att Syskonen Larsson var allt lite tjyvar så där till mans...
Vi i generationen EFTER har skippat tjyveriet.
Men som min äldste kusin påpekade:
Ja, det brukar ju hoppa över en generation, så vi får väl se upp med våra egna små telingar.
Så rätt, så rätt...





Jag och sambon!
Se så fint.
Om det nu inte varit för den där KUDDEN UNDER HÄCKEN kanske...?
Där sitter jag i kalasklänning, strumpbyxor och allt.
På en BLÅ KUDDE.
Prinsessan på Ärten herself.

Och på tal om dom där STRUMPBYXORNA...
När jag skulle sätt på mig strumpbyxorna var det rätt jobbigt!
Jag letade efter strumpbyxor som "skulle hålla in lite i midjan" när jag var på Lindex.
Det brukar vara rätt skönt när man äter en del att det "ändå håller in lite".
Men jag hade bråttom, sambon väntade i bilen så jag högg ett par i farten.
Jag såg att det var "någon form av virvlar" på förpackningen och det brukar det ju vara när det är "hålla in magen strumpbyxor".
Så igår...
Det var så TRÖGT och tajt, INTE BARA över magen utan även över benen.
Jag tittade på förpackningen och såg att jag köpt:

Mhm, så FRÄSIGT det kändes då.
Fast när strumpbyxorna väl kom på, skitsamma, man ser ju ingen skillnad.
Det står ju inte "Stödstrumpa" stämplat på dom precis.




Efter att maten sjunkigt ner och vi vilat en stund...
Vem kom DÅ måntro...?



Nämen det var ju TOMTEN!
(suprise, suprise)





Ho, ho, ho, finns det några snälla barn här????





Jamen OM det fanns...



God dag, god dag, sa Tomten och hälsade på barnen.



Som sedan sprang in i vardagsrummet och satte sig.
PAKET TACK, skynda, skynda.



Och visst kom tomten med paket.
Så mycket paket att det var rent okristligt!



Sonen fick sitt FÖRSTA paket.







Sambon fick en EFTERLÄNGTAD, virkad mössa.
Ja, trot eller ej, som han har tjatat!
Och jag satt ju här och virkade och fixade med mössan när vi satt och såg på tv ihop.
Men sa att "det var en beställning".
PROVADE till och med mössan på sambon och sa:
Jag måste bara testa den här "beställda mössan" på dig, jag måste se om den blir bra.
Jag trodde FAKTISKT att han anade någonstans att den var till honom.
Men inte då!!!!
Han blev superförvånad och när jag ifrågasatte flera gånger:
DU MÅSTE fattat när jag provade och provade...?
"Nä, jag lovar, jag fattade inte!"
Ok, då  var det väl så då.

Själv så bröt jag ihop av skratt över en av mina presenter.
Jag skrattade så jag GRÄT.
Jag fick ett paket som var en BOK.
När jag öppnade boken så var det en bok som "Idoljury-medlemmen" Andreas Carlsson skrivit.
Jag blev så PAFF, jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.
Sen kunde jag inte hålla mig utan började skratta så jag knappt kunde sitt upprätt i soffan.
Jag frågade mellan skrattsalvorna:
Hur tänkte du här älskling?
Visserligen läser jag ju väldigt mycket, och inte kräver jag NOBELPRISTAGARE, men det är ju lite mer...
LITTERÄRT än en bok av Idol-Andreas typ.

Det blev sen ÄNNU VÄRRE när Syster-Yster undrade vad jag skrattade åt och jag sa att jag fått Idoljury-Andreas bok...
Och hon sa ATT HON ÖNSKAT sig en bok av honom också!
Jag bröt fullständigt ihop av skratt och tårarna spröt.
Va, HUR TÄNKTE HON, OMG?!

När jag sen fick ett JÄTTESTORT paket sa Syster-Yster:
Ja, och här kommer ANDREAS själv INSLAGEN I ETT PAKET!
Att jag inte dog!



Efter paket kommer KAFFE och gottebordet.
Och efter kaffe och gottebordet satte Systrarna Larsson igång med FIX & FEJ igen.
Diska, torka av och plocka in!
Go Larssons Sisters!



Och efter FIX & FEJ...
Kom SPELEN FRAM!
Och DÅ...
Blev det ju som vanligt SPÄNT LÄGE!
Vinst är ju det ENDA som gäller, från allas läger!
Regler fick böjas och bändas i det oändliga.
Stridshumör...



Moster Bibsen läser kort med inlevelse, och lagmedlemmar funderar...





Hm, vad KAN det vara, satt nog motståndarlaget och tänkte...



Så byttes det spel efter ett tag, "Lag Sisters & CO" slog sina kloka huvuden och tänkte så det knakade.
Och det knakade HÖGT...



Mitt lag, vi vann i det sista spelet, BÅDA OMGÅNGARNA.
The Winning Team!
Triss i damer och en morbror!
Vi var typ MER än nöjda.
Sen var det meningen att vi skulle spela mer, men vi hamnade alla i olika samtal så det blev inte av.
Klockan 00 ca, tror jag, lämnade vi Syster-Ysters hus och begav oss hemåt.
Vi var alla trötta som fan när vi kom hem.
Ja, efter 11 timmars kalas är man nog MER än trött.
Man är SUPERTRÖTT-ända-in-i-märgentrött!
Mer än nöjda efter en fantastiskt rolig och fin släktsammankomst.

När jag vaknade på julaftonsmorgonen hade jag värk...

När jag la mig på kudden vid 01-tiden hade jag ingen värk ALLS!
Tänk vad lite skratt kan göra.
Jag säger TACK till alla som bidrog till det.
Tack syster som var värdinna.
Jag har väl skrivit det förut, men jag skriver det igen:

Ja, det var julaftonsrapporten.
Ni fick en liten sammanfattning iallafall, skulle jag skriva allt...
Då skulle det ta flera DAGAR



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0