Mamma Godisgrisen tänkte...

Precis när jag skulle lägg mig igår bara översköljdes jag av illamående!
Och det bara kom, från ingenstans, TJOFF.
Åh nej, tänkte jag, säg inte att jag åker på kräksjukan nu också!!!
Jag satte fram en hink med plastpåse i, la mig på spikmattan och bara STENSLOCKNADE.
Ingen kräksjuka alltså.
Jag tror att det berodde på några superäckliga godisar jag fick av sonen under kvällen.
Dom smakade inte gott, och ändå åt jag...
Idag känner jag mig lätt illamående, mysko.

Jag känner att vardagen ÄNTLIGEN inträtt efter julhetsen.
Tack & Lov.
Idag är det första dagen på 2-3 veckor som jag känner att jag har TID och ork att ut och motionera igen.
Det har varit väldigt skralt med det.
Men har man jobbat, shoppat, sprungit ärenden, julpyntat, gjort julgodisar, umgåtts med vänner...
Ja, då hinns inte motionen med så mycket.
Men nu är det dags igen, jag känner att jag har orken och motivationen igen.
Har jag dessutom PETRA med mig i öronen går det ju som en dans

Så hoppar vi tillbaka till GODIS.
Sonen har gjort en deal med sin pappa att han ska få 1000 kr om han håller upp med godis i ett år!
Så kom han hem hit och berättade om sin deal, och jag tänkte:
Gode gud, hur ska det här gå?
Inte för att han inte skulle fixa det för han är inte lika mycket godisgris som jag...
Men han gillar godis lika mycket.
Och EGO som jag är så tänkte jag även:
Hur ska JAG göra då´da?
Ska jag äta i smyg, ska jag inte kunna äta godis på sonenhelger för att STÖTTA honom?
(STORA bekymmer för godisgrisen som ni förstår...)

Och Ego-godisgrisen kom fram till:
Ja, om sonens pappa betalar mig 1000 kr också, DÅ kan jag låta bli på sonenveckor
Nä, nu skojar jag bara, så sa jag inte!!!!
(men tänkte ;)
Nä, men jag var ÄRLIG mot sonen och sa:
JÄTTEBRA deal du gjort med pappa, men jag hoppas att det är ok att jag äter lite godis på dina veckor här.
Jag har SÅ DÅLIG KARAKTÄR att jag kan inte låta bli...
Tyvärr.

Och sonen, den fine, förstod!
Inga problem, 1000-lappen hägrade.

Så igår...
Vi började tala om det stundande årsskiftet och sonen påmindes om sin deal och då...
Vart han helt fylld med ånger för sin deal och trodde inte att han skulle fixa att vara godisfri i ett år.
Han var tvungen att ringa pappa på studs.
KLART DU fixar, sa jag, vänta nu tills det blir nytt år och SE först.
Går det inte, så går det inte, men du kan ju testa.
Världen går inte under bara för att du INTE fixar det.
Testa!!!
"Nej, jag måste ringa pappa nu!"
Nej, se först OM du fixar det!
"Det gör jag inte", sa godisgrisens son och lät väldigt moloken.

Och mamma godisgrisen tänkte:
OKEJ Österholmskan, upp till bevis att vara mamma.
Du får SMYGÄTA godis på sonenveckor.
Sambon med.
Allt för att stötta sonen.
Så får vi väl se om han nu fixar det.
Jag hoppas det, han har mycket bättre karaktär än sin MOR!

Nu ska MOR ut och svettas.
Återkommer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0