Coneheads!

Vaknade jättesent här...
Fortfarande trött.
Mysko.

Sonen har åkt iväg på fotbollsträning med bästisen, sambon hämtar dom senare.
Så just nu är det ganska lugnt här.

Sonen provade mössan som jag gjorde igår, förut...
Och passade VÄLDIGT BRA i den.
Hm, kanske i rätt, tjockt garn, och med fasta maskor så kanske den inte är så dum ändå?
Han såg ut som en väldigt poppig snowboardåkande yngling som skulle ut och...
Snowboardåka.
Ja, det bli inte storproduktion på just den mössan, men kanske en till i snyggt garn kan man ju göra.
Så får man se om man säljer den.

Sonen gillade mössan också, fast mina tankar gick ändå till den där kalkonrullen "Coneheads".

    

FNISS...
MEN...
Så hittade jag ju ett MÖNSTER som jag fyndat på Tradera i våras som jag glömt bort.
Jättesöt mössa.
Jag ska nog svänga ihop en sån idag tror jag.
Den har jag iallafall ett mönster till, då blir det inte så djävla mycket LABORERANDE.
Jag är ännu inte sugen på att göra klart den svarta halsduken, fastän den är NÄSTAN helt klar.
Äh, jag får se, lika bra att göra klart den kanske och slänga ut till försäljning.

Annars så såg jag en annons i tidningen på EXAKT SAMMA HUND SOM JAG/VI vill ha!

Jag läste inte GT igår, jag hann inte.
Idag så såg jag då alltså annonsen och gick in på "Hela Gotland" och kollade hela annonsen.
Det var visserligen 2 små hanar, jag vill ju helst ha en hona, men det är ju diskutabelt om priset var rätt.
Priset var 9000.
Rätt pris alltså, MEN...
Nu var det ju lite snabbt på för hundarna är på fastlandet och dom som äger hundarna ska hit redan imorgon.
Hade jag sett annonsen lite tidigare så kanske.
Men att köpa hund så där snabbt och utan att uppfödaren bor här, nja.
FAST...
Flisan var ju VERKLIGEN ett IMPULSKÖP plus att hennes ägare var ena riktiga KNARKARE.
Det var i princip därför jag bara bestämde mig på studs, ville RÄDDA den lilla stackars framavlade "knarkpengen".
Och hon var ju ett riktigt lyckokast trots mitt snabba, känslomässiga RÄDDNINGSBESLUT.
Ja...
Mamma och jag funderar vidare några timmar här.
Eller så väntar vi.
Hjälp.

Nu, mot badrummet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0