Åremössa, mörkt kornblå.

Igårkvälls stickade jag sista raderna av den ny, mörkt kornblå Åremössa.

Och sydde ihop.
Tog ju längre tid än den förra, jag har bara stickat ett par rader per dag, och bara kvällstid för nackens skull.
Men igår blev den klar :D







Ja, så blev den, FAST den är LITE mörkare.
Att fota inne med skitdåligt ljus ger lite BLING-IGARE blå färg.
Nu ska den ut på hemsidan :D

Så till morsan igen!
Jag har skällt på henne OCKSÅ idag, MEN av omtanke!!!!



Denna blid är tagen genom en skitig glasruta med dåligt ljus ute!
Ni ser förmodligen den lilla figuren på väg ner för stegen, inringat med rött.
Och ett SKOTTAT TAK på garaget...

I veckan höll ju sambon på och skottade i trädgården, mamma låg på som EN GALNING att dom skulle ta garagetaket också.
Sambon var tveksam och JAG sa NEJ!!!!

Ingen skulle upp på det där taket!!!!
Fan, skitsamma, det är ett garagetak, det gör ingenting om det brakar ihop av all snö.
Det behövdes inga fler olyckor i familjen nu kände jag.
Dels kunde dom ju halka ner från taket eller BRAKA IGENOM taket.
Det var ju MINST en halvmeter snö däruppe.

Mamma fick ge sig.

Dagen efter ser jag henne stå och försöka ta ner snö från en stege iallafall.

Alltså inte uppe på taket utan från kanten.
Jag skällde och sa, TÄNK PÅ RYGGEN, hjärtat, LÅT DET VARA!!!!
"Jamen, jag ska bara..."
Nej för i helvete, GÅ NER!

Hinner inte mer än in och våran granne har skrivit ett meddelande på Facebook, något i stil med:
"Säg till din mamma att gå ner från garagetaket, livsfarligt, galne källing!!"
Jag skrev tillbaka att jag JUST skällt på henne att lägga av.

Så idag.
Mamma ger sig upp ÄNDÅ.
Jag skällde IGEN, jag hade inte ens låtit SONEN gå upp på det där taket, och han är ju lätt som en FLUGLARV!
Gå ner, gå ner och en massa svordomar.

Tillslut gick hon ner.
Tack & lov höll taket.
ENVIS som en ÅSNA!

Vet man VARTIFRÅN man ärvt DEN egenskapen ;D
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0