Dåndimpen!

Jag får DÅNDIMPEN på mig själv här!

Nu är det om den där djävla virkningen igen!
Jag har fyndat ett mönster på Tradera som jag fick idag.
Och nu är jag där igen...

Det är ett BUSENKELT mönster.

Och jag tänkte mig att om man har ett melerat garn, dvs flerfärgat, kan den enkla sjalen bli
jättefin.
Men jag fattar inte MÖNSTRET!!!!!!!!
Tror jag iallafall.
Jag har börjat med den liten provlapp, och den blir inte ens i närheten av hur mönstret ser ut på bilden!
Det BLIR en trekantig sjal, fast som sagt bild och provlapp ser helt olika ut.

Ja, jag fortsätter på sjalen som jag gör till mig själv istället ikväll, och så tar jag upp det imorgon igen och ser om det blir rätt då.

Har haft, som jag skrev förut, babybesök idag :D
Sonen har kommit hem i lilla boet igen.
Nu ska jag se "Himlen kan vänta" och förmodligen gråta en skvätt.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0