Dom tvivlar...

Vaknade idag med värk igen.

I nackkotspelaren, som jag haft sedan vattengympan och som blev ännu värre efter magnetröntgen.
Jag kommer tillbringa dagen i total stillhet.
Solen skiner och jag tänkte först kasta mig iväg på promenad, men jag struntar i det.

Jag ska VILA från all aktivitet idag.
Bara jag och tv´n eller jag och musiken :D
Jag behöver det.
Återhämta mig hela helgen.

På måndag ska värken vara borta.
Iallafall den i nackkotspelaren då...

Så till min KÄRA familj.
Då ÄR väl för härliga ändå.
Dom tvivlar på min förmåga.
Jojomensan, det gör dom minsann ;D

Sonen var ju här en snabbis igår och såg då min "Magnetic Maddy" teckning jag gjort.
Både han och sambon säger:
"Va, har du gjort den där SJÄLV?"
Eh, ja...
Hurså?
"Mhm..."
Fick jag till svar, och sedan bara TYSTNAD medans dom tittade på bilden.

Och helt ärligt jag kan väl inte tycka att det är det mest AVANCERADE jag åstakommit i bildväg ;D
Jag menar det är en snabb teckning som jag bara "svängde ihop" liksom.
INTE ett mästerverk.
I can do BETTER liksom...

Så igårkvälls satt jag här och spånade på "Fredagsfaxen" som jag brukar skicka till min Musa.

Jag gick ut i arbetsrummet och hämtade pennor och papper och ställde mig över diskbänken och teckande en snabb skiss på mig som Manga-Superhero.

Sambon kommer ut medans jag står och skissar och tittar.

Säger (igen?):
"Har du gjort den där själv?"
Medans jag STÅR och skissar liksom, han ser ju strecken jag GÖR in action ;D
Eh JA, som du kanske SER så SKISSAR jag i detta NU!!!
"Alltså, men HAR du det?"

Jag bara tittade på människan och skakade på huvudet.
Hallå...
Är du blind eller, gick väl tanken ;D

Och så blev jag så full i skratt.
Jag har suttit med sonen, timme in och timme ut och skapat små alster under åren.
Jag har skapat tavlor, bilder, akvareller som HÄNGER I VÅRAT HEM...

Ja, nämen, dom tvivlar på min förmåga att skapa i bild tydligen.

Nu är det ju så att jag skulle vilja säga att jag är INGEN STOR KONSTNÄR!

Jag har talang och kan slänga ihop både det ena och det andra, BÄST är jag på dekorationsmåleri, med blommor och blader, snirklar och snorklar typ.
DET tycker jag själv att jag är VÄLDIGT vass på.

Det andra jag skapar med pennor, penslar, knivar, kol, whatever, blir som det blir.

Jag skulle tex aldrig kunna sätta mig och måla av FOTOGRAFISKT.
Ett fotografiskt porträtt är helt omöjligt, men jag KAN ju måla liksom.
Någelunda.

Nä, där står man med pennan i högsta hugg och ÄNDÅ finns det TVIVLARE.
Ja, jisses ;D
Så appropå temat då...

Förlaga och färdigt resultat:



Bild 1, där jag inte har ritat ansikte stod jag och gjorde vid diskbänken igår.
Jag skissade mig själv, som Manga-Maddy enligt manga-dresscode.
Som jag sett PÅ NÄTET.
Sedan försökte jag skissa upp "en JAG" ur minnet på hur kläderna "ska" se ut i manga.




Sedan kalkerade jag min egen bild idag, och la till Grosshandlar´n/Musan.

Plus att jag kollade efter hur "riktiga" ögon och näsor ska se ut i manga.
De ska vara lite kantigare än jag gjorde igår.
Och färglade lite.
Vips, min EGEN MANGA-MAGNETIC-MADDY :D

Så ni tvivlare...
Jag KAN faktiskt rita LITE iallafall, jag har ett UNS talang ;D
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0