Bakmaskinsvisp..

Igår kunde jag inte somna av två orsaker:

1. Värken!
Det har inte hänt sedan i början av detta värkelände.
Jag hade helt enkelt så ont av "felsittandet" i två timmar, så det var omöjligt att somna.
I fortsättningen kommer jag STÅ, ja, faktiskt.
Ja, alltså när jag börjat jobba igen och måste gå på p-möten.

Jag kommer stå, för det är inte värt smärtan jag får efteråt!
Hur knäppt det än kommer te sig så skiter jag i det, benen tar mindre stryk än nacken av skitstolar.

Alltså, jag kunde inte somna för värken var OND!

Det som också "låg mig i fatet" var att jag satt här och började med små provlappar till ett hemligt virkprojekt.
Jag hann med tre igår och dom vart inte tillfredställande och så var jag tvungen att gå och lägga mig för att orka upp med sonen idag.

Men då blir jag liksom stressad och vill bara fortsätta, jag ligger och tänker på ANDRA mönster och kan inte koppla av.
För jag vill hitta det rätta mönstret...
Så värk och mönstertänk var ingen höjdare.

Jag somnade efter 01.30, det var sista gången jag såg på klockan.
När klockan ringde 07.00 var jag MER än dödare dödast!
Med värk.

Och det är tyvärr den där värken som är opåverkbar.
Det som sitter i nackkotspelaren och inte i hals och arm.
Stolhelvete...
Ja...

Ibland är det svårt att koncentrera sig på annat än sitt handikapp ;D
Imorgon är det borta iallafall och jag är glad idag ändå.
Och trött.

Jag har bröd på "G" i bakmaskinen och det känns EXTRA bra idag!
Varför?
Jo, för förra veckan så skulle jag göra limpa.
Jag gör väl ca 2-3 bröd i veckan i min älskade bakmaskin.
Så hittade jag inte "vispen" som ska vara i botten!

Den var putsväck!

Jag letade igenom alla lådor i köket, skåp, skålar, serveringsrummet, ÜBERALLES...
Den fanns bara inte.
Och jag fick tokspel!
Eftersom jag ju inte kan göra eget bröd själv, i ugn, så blir det inget saltfritt, hembakat bröd för mig!

Det gick och beställa hem en ny, men det skulle gå på typ 260 kr, så jag sa att det får bli nästa månad.
För mycket utgifter denna månad.

Så igår, sonen kommer ut från sitt rum och säger:
"Mamma, vad är det här?"
Och håller upp bakmaskinsvispen!

Va fan, vart hittade du den????

"I min plastlåda med plastgubbar..."
Jaha, DÅ trillade poletten ner.
Förrförra veckan, när sonen var här, duschade han på söndagskvällen.
Hade med sig sina plastgubbar i duschen och lekte.
När han var klar, hällde jag ut dom ( dom är små och typ 100 st) i diskstället för att torka.

Dagen efter, gubbarna och lådan torra, skopar jag ihop alla små gubbar in i lådan, i på sonens rum.

Och bland gubbarna lån NATURLIGTVIS vispen.
Liten och gömd under ett hav av plastgubbar!
Så glad jag blev :D
Tur att han skulle leka med sina gubbar igår, tur att inte jag, impulsiv av ilska, beställde en ny visp!

Så, slutet gott allting gott, limpa i bakmaskinen och det blir ju också GOTT i slutändan ;D

Idag så ska jag ta det LUGNT.
Värken ska vilas bort, sonen ska ha med en kompis hem och leka, sambon fyller år...
Så jag laga mat till kvällen och vi ska äta gott och sambon ska få presenter.
Varav EN kommer bli en höjdare, men DET ska jag skriva om senare ;D

Nu dusch och sedan soffvila med lite virkning.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0