iForm...

Igår, när vi hade "festivalyra" ;D så tipsade en av mina bästisar mig om en roligt grej.

Hon brukar gå i på tidningens "iForms" sida på nätet.
Där kan man gå in på något som heter:
"Mät din runda".

Dvs man går in, markerar ut på en karta från där man startar sin träningsrunda, vart man går och tillbaka till slutet på rundan.

Så får man uträknat:
Hur långt man gått. (Om man nu går, man har löpning, cykel och vandring att välja på)
Hur många kalorier man bränt, osv...

Nyfiken i en strut och vän av att "tävla mid sig själv" gick in idag och kollade.

Jag har ju inte gått så väldans långt eller mycket nu under dom sex månader jag varit sjukskriven.
Det har helt enkelt inte gått för jag får ont av för mycket kläder, att gå för långt och av att man svänger på armarna när man går.
Men LAGOM har absolut funkat och är bra för blodcirkulationen i musklerna.

Så stakade jag ut min korta-vanliga-sjukdoms-promenad runt muren...

Enligt beräkningarna går jag då 5.39 km och bränner 259 kcal.
Uhm, det kändes ju som INGENTING!!!!

Men ok då, jag RÖR åtminstone på mig tänkte jag.

Så har jag ju nu, utökat min promenad lite, jag kör Mellan-Vibblerundan.

( Där har jag tre varianter, korta som bara är till slutet på Hällarna/Början på Kneippbyn.
Mellan, som jag då kör nu, den är till Vibbleinfarten, Kneippbyngatan, fram till Kneippbyn och tillbaka till stan.
Och den långa, den är till Vibbleaffären, Vibblegatan, Högklintsvägen mot Kneippbyn och hem.)

Jag kollade Mellanrundan:
7 km 88 m och 356 kcal i förbränning.
Que, SÅ lite?
Det kändes SUPERFUTTIGT!
Knappt 8 km, men om jag på hemvägen tar en sväng runt mackarna är jag uppe i prick 8 km.
A "Must Do" ;D

Ok, men det är DET jag orkar med just nu, så man får väl vara nöjd ;(

Men det kändes inte så mycket faktiskt.
Fast så tänkte jag, skärp dig...
Räknar man ut det på TVÅ dagar, som igår och idag, så har jag ändå gått 1 mil och 6 km.
Kändes ju BÄTTRE när man såg det så ;D

Men Nyfiken i en strut var då tvungen att kolla Långa-Vibblerundan och Snäckrundan.
Mina andra autistiska rundor.

Långa Vibblerundan gick då på 9 km 27m och 445 kcal i förbränning.
WTF?
Nä, gud, jag brukar ju vara helt slut, när jag är frisk, efter den där rundan, så är det ju inte ens 1 mil!!!! ?
Överraskning.

Snäckrundan, min värst, värsta, som jag då tycker, gick på 1 mil och 1 km.
Och 586 kcal i förbränning.

Va???
Bara 1 mil och 1 km?
Nä, DEN brukar ju vara väldigt lång och tröttnade.
Jag "gick" rundan igen.
Jaha, det kändes inte så långt i realiteten när man såg det i mil & km.
Eller så är det jag som är skadad, vad vet jag ;D

Men va fan, huvudsaken man rör på sig som sagt, att sporta ihjäl mig, det har jag lagt av med redan innan olyckan.
Jag har för mycket annat att lägga min energi på och att göra.

Kul ändå, NU vet man hur långt man går iallafall :D

Så till sist...
Jag har vunnit två urcoola mönster på Tradera.
Vad säger ni om:



Virkade SLIPSAR!!!

Ha, ha, ha, HELT UNDERBARA, och jag fick mönstret för endast 1 kr!
Jag tror att så fort jag får mönstret, ska jag göra en till sambon i fräck färg, TVINGA honom att använda den på nästa STORA fest vi ska på ;D
Så 70-tal och SÅ coola!
Me like MUTCHO :D

Så vann jag det här mönstret, för 1 kr också:





Jättecoolt virkad ovandel/ok, och sedan syr man tyg nertill så har man ett jättefint linne!

Ska bli ett projekt till mig själv, till sommaren.
Me like even moore :D
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0