Jag borde...

Jag borde ta mig en promenad idag...

Men jag orkar inte!
Jag är SÅ TRÖTT så jag storknar!
Det måste vara tabletterna, upptrappningen har verkligen gjort mig SEG!

Jag kommer ta det lugnt och bara hänga i min älskade/hatade soffa.
Ingen sambo eller son hemma, bäst och passa på att ta det extra lugnt och njuta av ensamheten.

Ikväll blir det lite festligheter dock.
Vi, Personliga Assistenter ska AVTACKAS med middag i Spegelsalen på Wisby Hotel!
Flott värre.
Det blir tvårätters och bordsvatten el lättöl.
Jepp.

Eftersom vi ska avtackas från våran ARBETSINSATS inom Gotlands Kommun FÖRVÄNTAR jag mig en guldtacka som avtackningspresent!
Allra MINST en guldklocka.
Jaha, det var bara en middag vi fick, ok...
Med bordsvatten eller lättöl.
Ok.

Jag är otacksam och raljant, jag vet...
Borde stanna hemma, men jag träffar gärna mina arbetskamrater så...
Bordsvatten och lättöl får duga ;D

Jag är ju å andra sidan absolutist själv, så för den sakens skull bryr jag mig inte.
Jag tänker bara på alla andra som BORDE vara värda ett glas vin eller starköl, men det kostar kanske för mycket?
Eller så vill GK att deras anställda "icke ska inledas i frestelse"?
Fast nu är vi ju inte anställda av dom längre, så då kan dom väl ösa på?
Jag gissar att det kostar för mycket!

SPEKULERA MERA ;D

Igår var vi oxå på kalas.
En av mina bästisar (Ja, det låter fjompigt, men dom gamlaste vännerna är BÄSTISAR) fyllde 39.
Jag hade ju gjort den där vita halsduken till henne och så köpte jag bodybutter på Body shop.

Vi blev bjudna på kaffe, bullar, kärleksmums och TÅRTA!
Hennes marängtårta med grädde och hallon går INTE av för hackor!
Så god och så enkel.
Man kan nästan äta ihjäl sig...
Eller äta hur mycket som helst, som sambon sa...

Vi åt, det var GOTT, och jag blev illamående.

Jag hade nämligen slocknat på soffan en timme innan vi skulle iväg på kalaset.
Vaknade I FAMNEN på SONEN, han såg på tv, och jag skulle bara BLUNDA en stund...
Och så somnade jag, och där satt han med min skalle i knät :D
(På kudde oxå förstås;)
Jag han alltså inte äta kvällsmat innan, så det blev mycket fikabröd och grädde och ingen mat.

Men vi köpte mat på hemvägen och då släppte illamåendet när jag ätit.

Så måste jag lägga upp en ny bild på kaninungarna jag fick på mailen idag av grannfrugan.
Vi var ju där i måndags, då hade dom YTTERST lite hår på kroppen, kolla två dagar senare:



Kolla, dom har ju REDAN blivit SUPERSÖTA!
Jag ska INTE ha fler kaniner men...
VILL HA!!!!
Nusse :D

På tal om kaniner då så hoppar jag raskt över till Leo.

Han gjorde något han ALDRIG gjort sedan vi fick honom i juni...
Han KISSADE på mattan!
Men jag FÖRSTÅR honom och förlåter honom trots allt.
Han vart SÅ stressad igår så det vart inte klokt.

Orsak till "Kissa på mattan incidenten" mynnar nog ut i...

Att jag tog bort hans LAKANS-BRO och tunnel.
Sambon skulle städa och jag plockade undan lite på golvet.

Leo blev STRESSAD och gillade INTE att hans frihet blev begränsad!

Han är ju liksom inte van med det, han springer ju lös hela tiden på sina mattor och lakan, så att BARA vara i buren GILLAR han inte!!!!
När sambon städat klart la jag ut hans LAKANS-BRO igen, och han skuttade DIREKT ut och la sig på sin HOTSPOT i serveringsrummet.

Där låg han från klockan 13.30 och resten av dagen, vägrade skutta in i buren igen, rädd förmodligen att förlora sin frihet ;D
(Jag spekulerar igen;)

På kvällen och vid 22.30 skulle pussa honom "Go´natt" och gå och lägga mig...
Då hade han kissat på mattan.
(En kvart tidigare passerade jag honom, och då hade han inte kissat.)
Jag förstår det, sitter man klistrad på samma plats i 9 timmar då hade jag nog också kissat på mig!

Lille Leo fick bannor och nosen i kisset och blev utburen in i buren!
Jag fick torka rent.

Men någon gång ska vara den första, och som sagt han är förlåten :D
Nu ska jag DEGA.
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Syster J

Protest nu Madde! Det är inte tabletterna i sig du blir trött av utan att när kroppen blir smärtlindrar så kan den äntligen slappna av istället för att lägga all energi på att ha ont. Passa på att vila ordentligt istället för att kämpa mot tröttheten för det är kroppen som reparerar sig.:)

Puss å kram

2010-02-24 @ 10:19:21
Postat av: Bloggaren Herself

Okidoki Syster J!!!

Ja, jag har ingen ANING om hur det funkar kan jag säga.

Jag har inte gjort ett skvatt idag, sovit 2 timmar och ändå HELT DÖD.

Men jag är ju inte van att vara så här trött heller, jag vill vara PIGG.

Detta är jobbigt, jag känner mig hängig.

P&K tebaks :D

2010-02-24 @ 16:25:29
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0