Övertalningskampanj!

Värk idag, punkt.

Idag så började jag dagen med att få upp sonen och iväg till skolan med mormor.
Sen skulle jag ut och gå.
Såg att det skulle bli snö på eftermiddagen och imorgon så...
Vibblevägen blev osäker när jag stolpade iväg ;D

Ut, det var kanon, det kändes skönt och gick snabbt.
Så när jag hade gått Kneippbynsvängen...
Då var det motvind!
IS-motvind!
Jag höll på att frysa ihjäl.

Var tvungen att speeda upp min "rehab-gångfart" till ordinarie "Madde-ute-och-gå-fart-innan-whiplashen" ;D
Jag ville bara hem snabbast möjligt och vart kall ända in i skelettet.
Inget som gynnade värken direkt :(, men inget att göra åt.
Har man varit så dum så man ger sig ut på Vibbleäventyr, då får man skylla sig själv!

Kom hem och skyndade mig att göra iordning varm choklad och limpmacka med en köttfärslimpeskiva på.

Och såg...

Att jag klarat rundan på 1 tim 20 min.
Den har NU tagit mig ca 2 timmar.
Förr, som "vältränad" 1 tim 10!
BRA tempo idag alltså :D
Kallt men Tempo, kändes helt plötsligt mycket bättre.

Så till något HELT annat...

Jag har försökt att köra en övertalningskampanj av guds nåde här.
Det har inte gått bra alls...
Jag vill gå på bio, och jag vill se Disneys nya "The Frog and the Princess."



'

Men hör och häpna, det VILL INTE min son!

Jag har sagt att jag betalar, han behöver alltså inte slösa på sitt biokort han har med biopengar på.
Att JAG ska gå med, trots att jag troligen får värk av stolarna, men jag vill se den på bioduk liksom...
Han får välja VAD han VILL att SNASKA på, LYX liksom!

Jag har tjatat och tjatat och tjatat, men Nixpix-i-lingonskogen!!!
Han vill inte.
Jamen ALLA har sagt att den är SÅ BRA och jätterolig och en ÄKTA TECKNAD Disneyfilm oldschool!
(Jag är så trött på dom där teckande filmerna där alla är fyrkantiga och har fyrkantiga ögon typ ;)

Nej!
Idag frågade jag VARFÖR, och svaret blev:

"För det kommer bara vara tjejer där!"
Nä, det tror jag INTE, det kommer vara blandat, det är det ju jämt när vi varit på filmer.

"Nej, det har det inte mamma, kommer du ihåg när vi gick på High School Musical, då var det bara jag och en kille till...
Och MASSOR med tjejer!
Detta är också en tjejfilm.
Jag går inte, jag VILL se den men inte med massor med tjejer på bio, vi kan se den hemma!"
SUCK...

Ja, jag kommer inte ge upp, om inte annat får jag väl GÅ SJÄLV!!!
Men det känns ju lite corny att gå och se en barnfilm själv.
Kanske jag kan få med EN KOMPIS om inte annat.

Så har jag gjort en liten Fredagsfax till min lille Musa igen.
Idag på temat TENNIS, som han spelar...
Och bollar, typ ;D



 Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0