Skuldfri!

Alltså IBLAND får man ändå en lättnad och en glad överraskning i all skit...

Jag satt här och kollade räkningar.
Har inte fått några inbetalningskort från CSN, vare sig för januari och februari.
Fasen, jag har helt glömt bort att ringa och kolla och be om nya inbetalningskort.

Hm, jag hade däremot bara fått någon ÅRSLUTS REDOVISNING, som JAG trodde...
Jag tog fram pappret för att få numret till CSN och läste också vad det stod på pappret:
Din skuld är AVBETALT, du har 0 kr i skuld.
??????

Va, det är OMÖJLIGT, eller hur lång tid har det gått sedan jag tog dom där lånen???

Jag trodde jag skulle få betala i evigheter, och varje månad har 1200 :- betalats in.
Jag slog numret till CSN för att dubbelkolla.
Jo, det stämmer, jag är skuldfri, jag är...
FRI!!!!!

Jag behövde verkligen den här GLADA överraskningen nu när jag går sjukskriven.
Jag har inget att leva på efter att hyra och räkningar är betalda.
Dagens "upptäckt"/glädjechock, känns så in i helvete skönt!

Förlåt alla svordomar jämt på bloggen, jag hade ju lovat mig själv att inte svära så himla mycket här men...
Det ÄR så mycket JAG!

Jag ska FÖRSÖKA att aldrig mer i hela mitt liv ta ett lån!

Göran Persson är VERKLIGEN inte någon av mina favoriter, men jag vill citera hans boktitel och säga:
"Den som är satt i skuld är icke fri"!
Så sant som det är sagt, jag ska verkligen försöka att leva resten av mitt liv utan LÅN :D

Sjörövar-Madde signar ut och säger:
Sticka lugnt för fan ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0