Gullefruga & Gullemorsa!!!

När jag vaknade i morse, innan jag slagit upp ögonen, var min första tanke:
"SHIT, nu har vi kört på ett ISBERG!!!!!

Jag vaknade upp till ett "Skviiiiiik, BOOM, skrap, plåtläten typ PLOINK, skviiiik", långt bort i fjärran.
När jag slog upp ögonen insåg jag att jag INTE låg på en båt som träffat ett isberg.
Pannan i källaren????

Åh nej, en VÄGSKRAPA ute på gatan, klockan 06.30!

Det är SLASK och plusgrader, så nu går skrapan rätt ner i asfalten.
Härligt ljud!
På en lördagsmorgon...
Undrar om det var FLER grannar på Gothenhovsgatan som vart lyckliga???
Förmodligen inte!

För övrigt har mina gummistölvar, som både sonen och mamma ifrågasätter varför jag stolpat omkring i hela vintern, blivit ÄNNU hetare klädesplagg för mig i och med slasket!!!
Igår, när jag traskade stan runt så såg jag folk i diverse SKODON, försöka undvika TYP 40 cm slask överallt, stora vattenpölar osv...
Och att bli nedstänkta.

Dom flesta var nog väldigt blöta om fötterna igår.

Jag kunde bara traska på utan en tanke på att undvika NÅGOT på gatan :D
Gummistövlar ÄGER!
Höga är dom också, så jag slapp både att bli blöt om fötterna OCH få slask-stänk högt upp på vaderna :D
Gummistövlar är en "Win-Win situation" just nu.
Och förmodligen flera veckor framåt.

Min kära mor och son har då också som sagt STARKT ifrågasatt varför jag gått i mina gummistövlar hela vintern.
BEKVÄMLIGHET, stavas det svaret.
När man krånglat på sig massor med kläder för kylans skull, så blir det rätt jobbigt för nacken.
Att då hålla på att krångla på sig ett par stövlar med dragkedja är:
Skitjobbigt!

Stora, gröna gummistövlar med en ullsula och ett par raggisar är bara att hoppa rakt i!!!
Enkelt, praktiskt och bekämt!
Passar lika bra till jeans som till kjol ;D

Plus att mina gummistövlar är STRÄVT "BONDE-STÖVEL-GUMMI", så dom är inte hala att gå i heller!

Men sonen har beklagat sig att "DOM ÄR PINSAMT FULA" och att jag är pinsam som stolpar omkring i dom.
MODE-MISS tror jag han tycker ;D

Mamma har också, vid upprepade illfällen ifrågasatt varför jag "GÅR I DOM DÄR FULA GUMMISTÖVLARNA?"
Och så har jag dragit MINA argument VARFÖR...
Men både morsan och sonen verkar ha TEFLONMINNE.

Jag bryr mig inte, jag får väl se ut som kusinen från landet om jag vill!

Det skrivs ju i GT idag om den NYA faran i stan idag och den heter ÖVERSVÄMNING!
Ja, först var det tak som kollapsar och nu smälter X-miljoner antal snömeter och då svämmar det över.
Jag är glad att vi INTE bor i innerstan!
Misstänker att det kommer bli värst där.

Så raskt över till sportens värld!

När jag kom upp här i morse, efter isbergskollisionen, så sitter sambon FORTFARANDE UPPE!!!!
Tv och dator på.
Han hade sett på sport, OS HELA NATTEN!!!!
Jag surnade TILL REJÄLT och sa något i stil med:
"Kung på natten, KUNG PÅ DAGEN!!!!!".
Jag väcker dig om typ FYRA TIMMAR, bara så du vet det!!!!

Djävla Kärring, du är inte min MORSA, var väl HANS ord i huvudet!

Men han sa bara:
Javisst hjärtat, jag går upp!

Är jag inte en GULLEFRUGA så säg ;D

Raskt över till GULLEMORSAN.

Och ännu mera sport...
Nästa vecka är det ju sportlov och på måndagen drar KRULLIS (fucking-djävla) CUP igång igen!

Ja, som alla mina närmaste vet och ni som läser den här bloggen vet:
Jag är INTE en sportmorsa!
Jag är väldigt ANTI-sportmorsa!

Men jag STÖTTAR ju och HEJAR och håller masken inför sonen, men:
URK, fy, BLÄ och lida.
Att sitta och glo på småglin som sportar är ÖKEN.
(Förlåt)

Men vad SKÖNT det känns i år...

Det finns FÅ FÖRDELAR med att ha fått whiplash iallafall!
Snöskottningen var EN.
Att inte kunna gå och SE på Krullis Cup är en annan :D
(Förlåt igen;)

Förra året kunde sonens pappa skylla på att han jobbade under Krullis Cup.

Han var där i typ 10 minuter.
Jag däremot var LEDIG.
Jag var tvungen att gå och drog ju med mig morsan som sällskap.
Och led!

Och fattade inte om det BARA var jag, som var den enda föräldern som satt och spelade TEATER?
Alla föräldrar verkade vara så GENUINT intresserade av matcherna.
Det var lite "Wimbeldon-stämning" och Björn Borg Vs John McEnroe över det hela.
Hjälp.

Det var inte många timmar, typ 4 kanske, men det räckte för att jag skulle tycka att "En helt ledig dag gått till spillo".
Och jag var MÄKTA avundsjuk på min grannfru som INTE hade ett barn, som ville spela.
Hon fick stanna hemma, lyllo...

Men i år, jag kommer INTE KUNNA sitta där och heja på min son och hans små kamrater!

Jag har som bekant ådragit mig en whiplash och kan inte sitta på dom där HÅRDA PLASTSTOLARNA eller TRÄBÄNKARNA!
Sicken OSIS hörrni, himla, himla osis alltså, verkligen.
He, he, he.

Nä, i år får Krullis Cup klara sig utan en ANTI-I-SMYG sportmorsa.
Men jag hejar på HEMMIFRÅN iallafall ;D
Snällt va?

Och appropå whiplashen då så klantade jag mig igårkvälls.
Jag var så trött när jag gick och la mig så jag GLÖMDE ta mina 2 sista tabletter!!!!!
Men jag tror att jag äter ganska hög dos nu så det verkar inte påverka SÅ MYCKET som det gjorde förut när jag hade missat en tablett.

Jag ska dock ta det jättelungt idag för nu har det varit ganska mycket dom senaste dagarna och mycket ilska dessutom.
Det påverkar ju så...
Det blir en lugn dag hemma, vi kvistar över till grannen och tittar på kaninungarna som fått ännu mera päls och även ögon.
Bilder lite senare.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0