Spännade test...

Idag...

Har jag, som förutspått, inte gjort många knop.
Det har varit soffan som gällt och när vi sett film med sonen och hans kompis...
Och klockan närmade sig 17.30 tittade jag på sambon och sa:
Ska vi köpa mat på Sunes?
Jag orkar fan-i-mig inte laga mat heller...

Och så fick det bli!
Ibland går LATHET före FATTIGDOM, så är det bara ;D

Det som vart ett "ÖK" idag var när jag satt och virkade, och att jag insåg att jag virkat FEL.
Jag var tvungen att repa upp 9 varv i trassligt mohairgarn, och DET är inte kul.
Skitpilligt och så måste man klippa lite ibland, I TRASSLET, för att komma vidare.
Då gäller det att inte klippa av någon tråd.

Jag ville egentligen klippa bort hela rasket, men det har jag inte råd med, garnmässigt.
För då kanske inte garnet räcker till hela sjalen och då måste jag köpa mer, och det vill jag inte.

Tillslut vart jag rätt i mönstret igen och kunde virka om hela nio varven och vidare.
Suck...
Men NU är jag på G igen.

Så till en spännade test...
(eller inte..)

Jag har TESTAT BH för första gången på 6 månader!
Inte sport-bh, som jag alltid haft förut, utan en balconette bh.

Jag kände mig tvungen att testa ett NY-GAMMALT alternativ och hade en 75A balconette-bh liggandes i byrålådan.
Utan bh-band ska då tilläggas, för DET kan jag inte ha alls.

Det gör att jag får värk på fem röda, eftersom bh-banden går precis på "mitt skadade" område.
Tur att man då inte har jättebalogas, utan att det räcker med en bh-bandslös bh.

Fast jag gillar hellre sportbh, MEN det kan jag ju inte ha nu så...

Jag ska börja vänja mig vid VANLIG BH igen.
Utan band.
Idag testade jag, gick bra, och så åkte den fort av igen...
Frihet HEMMA och bh BORTA ;D
Men det ser faktiskt snyggare ut när man har tajta tröjor.

Ett spännande test som kändes mögligt...
Nu är det snart Festivaldags, jag slappar vidare.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0