Surt sa räven...

Surt sa räven om...

Garnet!
Mamma har gjort en strålande insats som fransriverska, men när vi närmade oss slutet...



Tog garnet slut, det räckte inte till sista biten.

Jag har förmodligen räknat fel på varven och gjort ett eller två för mycket.
Då räcker det inte till sista fransarna :(

Men jag slängde mig på telefonen och ringde sambon, skulle han förbi Krampbroboden?
"Kanske..."
Oki, här är garnuppgifterna.
Klart.

Jag måste ju berätta också, att jag tyckte synd om mamma.
Hon tyckte detta var ett EVIGHETSJOBB ;D

Ett arbete som tar mig ca 45-50 min ( ja, jag har klockat mig FLERA ggr, det är faktiskt den 29:e sjalen jag gör i BARA DETTA mönstret på TVÅ ÅR...) att riva och sätta fransar.
Tog morsan 1.47 ( ja, jag klockade henne i smyg också ;) och då blev hon ändå inte klar.
Då har hon ändå bara rivit garnet och jag har satt fast fransarna.

Så försökte jag visa henne hur hon skulle EFFEKTIVISERA rivandet, för hon gjorde det väldigt omständigt.
Men hon fattade inte galoppen ;D
Hennes fingerkordination gock inte att effektivisera, hon fick göra det på sitt eget sätt.
Och då tog det tid för stackarn.

Jag har kommit 2/3:e delar på mössan.
Får inte fram färgen pga av blixten, men garnet är lite mer rödbrunt.
Jag har en ny mössa imorgon och en värkande nacke nu.
Inge mer stickande sen, men jag måste bara göra klart den här!

Hörde jag BESATT, ja, jag är besatt :D



Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0