Same as EVERY year!

Det blev ingen bio :(

Varken Kofi eller Jan hade tid att komma heller och komma och medla i bio-frågan.
Sonen VILL se den, bara inte på bio.
Har är rädd att "NÅN" ska se honom gå på en TJEJFILM!
Helt omöjligt läge alltså och HAN bad MIG verkligen att få slippa...
Ok.
Jag la ner!
Buhuuhu!

Som läget är nu sitter jag och funderar på en virkad bikini.



Ligger på auktion och jag vill MÖJLIGTVIS ha mönstret.

Fattar inte VARFÖR egentligen, jag bara känner i MAGEN att jag BORDE köpa mönstret!
Har sett andra virkade bikinis som inte ens är i samma klass som den där.
Men vad ska jag ha den till?
VET EJ!
Men kanske man skulle få användning för den i framtiden...
Budet är uppe i 36 kr så det är ganska dyrt ändå, när man inte har ett MÅL med mönstret.
Jag funderar ett tag till så kanske jag slänger in ett bud i sista sekunden.

Annars så är jag snart klar med den tunna åskblå halsduken.

Nästa projekt blir en likadan sjal som jag har på bilden till bloggen här.
Dom har ju gått åt så fort jag gjort en och jag ska göra en i cerise, den kommer bli AWESOME ;D
Men så är ju det en av mina favoritfärger också.

Så har jag motionerat mina 8 km Vibblerunda idag också :D

Och jag BORDE haft mina gympaskor med bra stuns i, för jag fick ont i nacken när jag gick på den stumma asfalten i vinterkängorna.
OCH i mitt högra knä som höll på att braka för något år sedan.
Men jag pinnade på och kom runt på 1 tim och 16 min!

Skitbra, men när det är barmark på gångbanorna nu så MÅSTE jag ha joggingskorna.
Värken la sig efter duschen så det gick bra ändå.

Och när jag var ute och gick...
Så hann jag på 1 tim & 16 min höra Melodifestivalelåtarna:

Manboy, Eric Saade, 1 gång.
Unstoppable, Ola, 2 gånger.
We can work it out, Andreas Johnson, 1 gång.
Your´e out of my life, Darin, 2 ggr
Manipulated, Hanna Lindblad, 1 gång.
Keep om walking, Salem Al fakir, 1 gång.

Ja, nu kommer man bli HJÄRNTVÄTTAD av Melodifestivalen framöver.
Och jag håller faktiskt fast vid att Andreas Johnson är bäst!
Jag fick gåshud när jag hörde den på radion idag också.
Sen tycker jag faktiskt Darin är himla bra också.

Sonen sa att han önskade sig Melodifestivaleskivan i födelsedagspresent!
Jag blir lika glad varje år :D
Han FÅR den, och jag spelar cd´n HÖGT och diggar när han är hos pappa.
Likadant varje år...

"Same procedure as last year, same procedure as EVERY year", för att citera Miss Sophie and the butler James ;D
Dock snubblar jag inte på isbjörnsfällar eller dricker alkohol!

Så läste jag Martina Haags krönika/blogg i morse...
Och jag skrattade GOTT!

Jag tycker hon är helt underbar i sin beskrivning av SIG SJÄLV, sin man och sina barn och allt hon tar sig för, hur hon tänker!
Jag känner att vi är själsfränder på håll liksom.

Jag kan känna ibland att jag skulle VILJA SKRIVA MER om våra familjerelationer här hemma.
För det händer ganska mycket och SJÄLV tycker jag det är ganska kul att LÄSA andras familjekaos och vad man tänker om sin partner och sina barn.
Eller mamma för den delen ;D

Ja, finns det tillfälle, så kör jag också Martina Haag-stilen och får både ris och ros för det.

Klart att det är ganska SYND om ens familj som har en utelämnade BLOGGARE som älskar att skriva om både det ena och andra som händer.
Dom vet ju om det, och sambon läser ju vad jag skriver.

Både mamma och sonen VILL ibland att man ska skriva om vissa grejer!
Som typ när mamma fick post från sin syster med bilder på Persbrandt, och tycker att det ska fotas och läggas upp på bloggen.
Eller min coola moster gör en massa konstiga miner när man fotar och sedan säger:
Jaha, nu hamnar jag väl på bloggen igen...
Jepp, det kan du räkna med!

Men det händer ju ganska många dråpliga händelser i våra liv och jag FÖRSÖKER sålla och vara snäll-kul-taskig men MEST KUL.
Och eftersom jag älskar att läsa om andra som är lite knäppa och halvelaka och inte "är som alla tråkiga-andra" så...

Ja, jag vet inte RIKTIGT vart jag ville komma med detta mer än?
Martina Haag är kul och jag gillar henne.
Och att blogga ;D
Och jag skriver faktiskt inte bara här...
Det skrivs på annat också.

Nu ska jag fundera på bikinin igen.
Jag återkommer.
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0