Stinglös...

Vaknade här i morse och tog mig upp ur sängen med STOR MÖDA...

RAGGLADE ut i köket och försökte fokusera ögonen på NÅGOT.
Tung i skallen som en BÄVER.
Känner mig bakis och URTRÖTT.
Illamående.
TRÖTT fastän jag sovit hela natten.

Väldigt OFF.
Och känner att jag helst vill hänga i soffan hela dagen.
Jag kommer inte orka ett skit.
KUL :(

VÅGAR jag gissa att det är den nya medicinen?
Ja, det vågar jag!
Jag kan nog med 100 % säkerhet säga att det är "Gabapentinet".

Värken?
Ja, den känner jag iallafall.
Jag kommer ge den några dagar, eller en dag i taget här...
Men jag tror redan NU att det INTE är nervskada i nacke och hals.

För om medicinen SÄNKER MIG i övrigt, har PÅVERKAN på ÖVRIGA KROPPEN och knoppen.
Men INTE på SMÄRTAN...
Då har ju medicinen redan verkan, men inte på nervsmärtan.

Egentligen ska man TRAPPA UPP den här medicinen och ta TRE PER dag, efter någon vecka.
Men är jag nu GROGGY, trött, orkeslös, illamående på EN tablett...
Då blir det knappast upptrappning för min del.

Trappar jag upp kommer jag bli däckad och sänliggande.
Som en djävla knarkis.
NEJ TACK!!!

Nä, jag känner mig YTTERST skeptisk här, och PACKAD!

Inget jag har lust med i längden, som vanligt.

Vill inte gå så här FÖR länge heller för då kanske jag tappar min nya inställning "Happy-Flow" helt.
Jag känner ingen LYCKA eller glädje alls just nu!
INTE ENS när jag tänker på GARN och mönster.
DÅ...
Är det INTE bra.

Jag vill bara gå och lägga mig och sova.
SO not me!!!!!!
Inte ens med whiplash.

Nä, jag tappar stinget av dessa DROGER och då har jag hellre värk med glada dagar IBLAND!

Nu ska i-och-för-sig detta INTE vara en DROGRELATERAD medicin som Tramadolen jag fick, som är morfinliknande preparat.
Som jag bara tog i fem dagar...
Men Gabatinet PÅVERKAR mig som en drogmedicin, helt klart.

Nä, jag känner mig STINGLÖS idag.
Inte bra.
Jag vill tillbaka till mina tidigare dagar här i veckan.
Där jag försökt TÄNKA OM, och varit GLAD trots VÄRK.
Nu kan jag knappt tänka alls.
Glädjen & Kvickheten i skallen "IS GONE".

Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Håll ut Madde! Den där segheten kommer att ge med sig, det har med dina neurotransmittorer att göra. Fortsätt i alla fall i en vecka å se var det hamnar.

Puss å kram

2010-01-15 @ 09:57:53
Postat av: Bloggaren Herself

Hej!!!

Jag har PRECIS pratat med läkemedelsupplysningen eller vad det heter, och han sa samma sak. Att dåsighet och värk förmodligen försvinner mellan 1-2 veckor. Jag får bita ihop och hålla ut IGEN med andra ord... Kramis

2010-01-15 @ 11:04:39
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0