Pansarpitten...

Vaknade här med LITE VÄRK!

Inge akupuktur imorgon av sjukgymnasten då.
Jag vill inte sabba fredag och lördag.
Mitt gudbarn har födelsedag imorgon och jag ska på fika med deras familj på lördag el. söndag.
DET vill jag gärna klara av utan allt för mycket värk.

Igårkvälls så kom sambon hem och säger:
"Hur har vi det med lilla PANSARPITTEN?"

Vafalls?
Nä, sluta.
Inge mer SEX-ÖK-NAMN, vi måste skärpa oss.
Leo har verkligen gått från lille Fnuffisen till Mr Sexmachine!
Nu måste vi tänka om och radera ut hans galna juckande.
Försöka.
Ullig, gullig kanin, ullig, gullig kanin, ullig, gullig kanin.
Mitt nya mantra.

Men jag blir forfarande full-i-skratt.

På mailen har jag fått fler förslag som:
"Häradsbetäckaren"
"Tjuren på Söderväg"
Nä, bort, bort.

Åsso vad det någon som undrade varför jag gjorde SÅ STOR grej av det här med hans "betäckning"?

Jamen hallå...
Alltså lite chockartat var det faktiskt, och hysteriskt roligt!
OCH...
Nog för att jag har haft många djur va, men jag har ALDRIG varit AVELS-MATTE förut i mitt liv ;)
Så, som sagt, lite ovana från min sida och förmodligen lär detta inte bli den sista gången...
När det blir VARDAGSMAT så lär jag inte skriva en RAD om det.


För övrigt så prövade jag att baka en sockerkaka i bakmaskinen till mig och grannfrun igår.
Det slutatde INTE bra...
Alls.
Det blev som mitt första bröd-försök.
Det blev en JÄTTESKORPA med pepparkakssmak.
Jag hade kört den FÖR länge.

Och i bakmaskinen kan man ju inte göra som i ugnen, TROR jag, att man kan öpnna under bakningen och kolla.
Jag har inte vågat testa iallafall.
Så vi fick äta SNUSTORR kaka som vi doppade i kaffet.
Nästa gång blir det kortare tid och förhoppningsvis mindre skorpa ;)

Nu ska jag vara PORSLINSDOCKA hela dagen och bara ta det lugnt här hemma.
Mathandel och klippning som utflykt lite senare.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0