Friluftsdag...

Idag har jag en son som har ont i halsen hemma.

Påstod han.
Redan igår förvarnade han att han hade "så himla ont" i halsen.
Han lät tjock och luktade lite "tjock i halsen" och i morse var det samma sak.
Jag tittade och tyckte det så ganska rött ut.

"Åh nej, måste jag vara hemma när det är FRILUFTSDAG o vi ska åka skidor idag..."
Ja, du får vara hemma och ta det lugnt.
"Attans..."
Han låg nerbäddad i sängen och var SLUT som tusan.

NU...
Har jag en son som studsar runt och spelar lite data, lite playstation, lite tv, lite kanin.

Jag känner mig lite LURAD faktiskt.
Känns som jag blivit BLÅST av sonen och att den där "härliga friluftsdagen" som han så gärna VILLE gå på...
Ville han gärna SLIPPA.
?

Men han LÅTER tjock i halsen...
Well, han är hemma iallafall.

Själv har jag faktiskt jobbig värk idag.
OCH jag har ju trappat upp nervsmärtemedicinen till tre tabletter om dagen nu...
Så jag är ganska SAGGIG i skallen, men jag hoppas det går över.
Jag ska ta det überlugnt och bara vila nacke och arm.

Igårkvälls var jag och morsan hemma hos min bästis mamma, och min bästis hade ljusparty.

Och jisses vad jag blev imponerad av min bästis :D
Hon var värsta demonstratisen och skulle kunna jobba som föreläsare på vilken scen som helst!
Själ babblar jag MYCKET, men att stå och prata inför grupper/grupper...
Glöm det!!!
Det värsta jag vet och SÅ ÅNGESTFRAMKALLANDE!

Jag hade INTE fixat det där hon gjorde igår, inte ens om det BARA varit folk jag kände!
Jag blev grymt impad faktiskt.

Så tillslut...
Jag måste bara skriva lite om "att vara besatt".
Jag såg ett program för ett tag sedan.
Det handlade om folk med tvångstankar och tvångsbeteende.
Väldigt intressant och ...
Roligt.

För IBLAND kan man, dvs JAG, känna igen mig GRYMT mycket ;D
Det var bla annat en man, som hade sådant tvångsbeteende så han tex:
Var tvungen att öppna och stänga kylskåpsdörren typ 12 ggr varje gång han öppnade kylskåpsdörren och tog något i kylen.
Samma sak om han skulle gå ut genom ytterdörren.
Och så vidare, han hade MASSOR med sådana "issues".

Men det JAG då fastnade för och kände IGENKÄNNINGSFAKTOR HÖG var...

När han skulle sätta ner sin lilla hund i dess bur...
Då var han tvungen att PUSSA sin hund 12 ggr INNAN han satte ner hunden i buren.
Jag började fnissa.

För varje gång jag passerar kaninen som sitter på sin "Hot spot" i serveringsrummet...
Då bara MÅSTE jag sätta mig ner och PUSSA lille Fnuffisen.
Eller EGENTLIGEN varje gång jag SER kaninen så pussar jag honom jättemånga gånger.

Jag känner ett TVÅNG att pussa och sniffa på den så gosiga lille hårbollen.
Ja, å INTE tänker jag gå i terapi FÖR DET iallafall ;D
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0