Hur fan är det möjligt?

Idag har jag sådan värk så jag kan KNAPPT röra mig!!!!
Hur fan är det möjligt?

Igår vaknade jag efter världens roligaste fest, där jag gått och lagt mig klockan 03.15 och har en TOPPENDAG!
Promenad, pyssel och gud vet vad.
Jag kunde till och med virka lite på kvällen UTAN ATT FÅ ont!

Idag vaknar jag, har ONT, tar det ändå JÄTTELUGNT hemma.
Vid 13 tog mamma och jag en promenad fram till Ringduvan, fikar med sambon, Puff och Nybyggarna.

Sista chansen för Nybyggarna åker tillbaks till Norge imorgonbitti.
Men vi hade iallafall en mysig stund allesammans med lite gott fika och fikabröd.

Jag satt på dom stenhårda stolarna och värken blev ÄNNU VÄRRE!
Dra åt helskotta.
Jag har så ont så det är fördjävligt.
Jag vill bara gråta och kasta in handduken direkt.
Igår trodde jag mig nästan botad igen.
Idag vill jag bara DÖ.

Och jag förstår inte "mitt tillstånd", min sjukdom eller vad fan det nu är!!!!
Känns skit.
Jag sitter således och tycker synd om mig själv.
Får jag vakna imorgon och ha liten värk, är jag tacksam.

Sonen har varit med farmor och farfar hela eftermiddagen på "Odd Fellow-fest" och kom hem nu.
Jag ska fixa kvällsmat och sedan ska jag bara sitta i soffan med armen i knät.

Vänner hade bestämt mingel ikväll, men det blir alltså inget av.
Avvaktade några timmar här idag, men efter fikat på Ringduvan kändes det verkligen omöjligt.
Plus att sonen kom hem så sent också.
Nä, nu måste jag ta det lugnt efter allt jul och nyårs-umgänge.
Om jag ska bli frisk.
Om jag blir frisk.

Igår : Klart jag blir!
Idag : Skjut mig!

På väg hem från fikat gick jag och Piff & Puff in på Kattloppisen och kollade.

Jag fyndade en jättesöt tröja/cardigan för tjugo kronor :)
Så står jag där och bläddrar bland kläderna.
Piff & Puff står en bit bort och tittar på skor.

Så hör jag världens längsta, högljudaste, BRAKSKIT från någon av DAMERNA!!!!!

Observera, vi var innomhus, det var folk i lokalen.
Jag tittade FÖRVÅNAT upp...
WTF???
VEM var det?
EN av dom erkände direkt!
Jag började skratta och kunde knappt sluta.
Dom är ju inte kloka dom där två.

Gör man inte SÅDANT UTE, när man är själv, när man inte har folk omkring sig?
Eller?
Nä, tydligen inte...
Jag avslöjar inte VEM det var, kanske för släkten i sommar.
När vi behöver en rolig historia att skratta åt ;)

Vidare gick vi förbi bankomaten och jag skulle ta ut pengar.

Jag fick en chock!
Jag hade endast 1200 kronor kvar på mitt konto!
Alltså HUR har 8500 kronor sedan den 23 REDAN vara borta????

Jag fattar ingenting!
Jag har ju inte direkt levt extra lyxigt mer än dom 550 jag köpte en blus och två klänningar för till mig själv.
Inte slösat överhuvudtaget.
Till nyår lånade jag dessutom från min sjalkassa.
Jag har ju inte ens tagit pengar till någon behandling för nacken.
Blir alltså inget av med det denna månaden.

1200 tills den 20:e då barnbidraget kommer.
Hurra!
Något MÅSTE vara fel!
Jag får kolla på måndag.

För övrigt så fick sonen ett litet hockeyspel på festen som julklapp.
Han och sambon öppnade det splitternya spelet och skulle spela.
Men något tog emot...
Sambon skruvade isär spelet och hittar:
EN MATTKNIV!!!!!
Ok...
Inte så bra.

Nu kvällsmat.
Vila.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0