Manetarm!

Jag och min Jellyfisharm...
Eller jag och min Manetarm!



Grät mig till sömns igår, för jag hade så ont!
Det blev inte ett dugg bättre fastän jag satt och vilade hela kvällen.
Vaknade idag och hade ont.

Bestämde mig dock raskt för en promenad för att underhålla blodcirkulationen i mina muskler.
Men har försökt att inte röra eller göra allt för mycket med den ONDA sidan.
Jag känner mig nästan som om armen är som en MANET.
Bara hänger där, helt lealös och obrukbar :(

(Och Ja...
Jag har ritat fel...
Jag har ritat höger arm som en manet, när det ska vara vänster ;)

Jag har ont ändå, mittemellanvärken ligger som ett molande täcke och jag försöker härda ut.

Inte mycket mer jag KAN göra liksom.
Men inget inplanerat idag och det är tur det!
Nu ska jag inte göra ett SMACK mer än sjukgymnasten 2 ggr denna veckan.
Inte ett skit!
Bara vila.
Jag måste försöka :
Get-back-on-the-Inte ont-track...
Om det är möjligt.

Mitt 20 kr fynd från Kattloppisen igår förresten :



Kan bli så att det blir en "Do-Redo-kjol" framöver.
Dvs jag klipper sönder den och fixar till den till en kjol istället :)
Eller gör en kudde av den.

För jag är ju inte riktigt en "Cardigan-tjej", men jag bara älskade färgerna och mönstret.

Och pengarna som "försvann" från mitt konto...

Ja, ibland är man dum som ett spån.
Om man räknar min del av hyran och mina räkningar gick på 5500 och så 550 i klädinköp på det.
400 till sonen i julklapp (300+ ett par tofflor)
(400 var undanlagt från månaden innan)
Plus sambons och mammas julklapp.
Då är vi redan uppe i 7000 nästan.

Och så lägger vi på julmat, vanlig mat och lite husgeråd, småutgifter...
SÅ FÖRSTÅR jag vart alla mina pengar gått.
Behövde bara TÄNKA lite när chocken lagt sig.
Inte kul, men inte så mycket att göra år det.
Bara att rätta magsäcken och livet efter plånboken resten av månaden.

För...
Jag har ju en klippning jag MÅSTE genomföra också.
Har inte klippt mig sedan i augusti, så det känns lite NÖDVÄNDIGT!
Nu ska jag ta hand om min VÄRK och tycka synd om mig själv.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0