Skitdag igen!

Det har varit en skitdag igen.
Jag har tagit det superlugnt efter promenad och dusch.
Och det har inte hjälpt.

Jag har vilat, vilat, vilat och åter vilat.
Värken gick från mittemellanvärk till supervärken ändå.
På att göra ingenting.
Fy fan, jag är SÅ nere i skorna så det är inte klokt.

Grinat.
Hoppas på bättre dag imorgon.

Det som varit bra däremot var en film jag RÅKADE fastna i.
"Once".
En irländsk kärleksfilm som tydligen varit väldigt omtalad och vunnit priser.
Hade aldrig hört talas om den förrens idag.
Och jag hade aldrig fastnat i filmen om jag inte blivit totalt FÄNGSLAD av den inledande låten i början av filmen.

Huvudpersonen framförde en sång på gatan.

Och vilken RÖST!
Vilken intensitet!
Så var jag fast.
Och filmen var underbar, vacker och rörande!
Och musiken var så underbar att jag satt med gåshud under hela filmen, med tårar i ögonen för det var så vackert.

Jag har lagt in en länk från Youtube.
Kolla och framför allt LYSSNA!
Jag bara MÅSTE få tag i soundtracket till den filmen.

Såg när jag läste eftertexterna att det är han som spelar huvudrollen som skrivit alla låtar i filmen.
(eller nästan alla, en hade Van Morrison gjort.)
Glen Hansard.
Kolla länken : Falling slowly med och av Glen Hansard Och Marketa Irglova.
Och se för i jissenamn filmen om ni missat den.
Har ni Canal +,  så går den där lite då och då.
Sticka lugnt.

P.s.
La in en länk till från filmen.
"When your mind´s made up"
D.s.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Tack för din kommentar hos mig och tack för filmtipset. Vi har Canal+ så jag ska kolla när den kommer nästa gång.



Jag hoppas att du får må bättre i morgon och slipper ha så ont!



Kram Ingrid

2010-01-03 @ 22:09:28
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0