Snöbolls attack!

Dagen började lugnt här...

Skickade iväg sonen med morsan till skolan, väckte sambon (han hade städning på schemat;)
Och så gav jag mig iväg på en promenad.
SOLEN bröt fram när jag gick iväg :D
Snöstorm när jag vände vid Thotts hotel, men jag hade iallafall vinden i ryggen på hemvägen.

Men när jag var på gatan ovanför S:t Görans ruin (jag TROR den heter så, ligger ovanför sjukhuset) så från ingenstans sa det bara SMOCK!!!!
Och jag fick en SNÖBOLL rätt i skallen!

TUR som var så han jag faktiskt inte bli rädd och knycka till med skallen, med tanke på nacken då.

Vänder mig om och ser två små barn i åldern "Vi har inte fått våra stora tänder fram ännu", jag gissar 5-6 år.
Som skrattar RÅTT och typ visade med hela sina uttryck i fejsen att:
"Yes, vi fick´na..."

Jag fick hämdbegär och kastade tillbaka UTAN TRÄFFAR och fick ont i nacken, kasta snöboll känns som Big No-No just nu ;D
Jag blev fullständigt pepprad av snöbollar, ett riktigt BAKHÅLL liksom...

Jag skrek då, som den MOGNA VUXNA jag är:
Jag kommer tillbaka en annan dag och då mular jag sönder er!!!!!

Och fick till svar:
"Försök med det du, VI TAR DIG HUR LÄTT SOM HELST!!!!!!!!!!!!!"
Jaha ja...

Jag kanske tar dom NÄSTA ÅR istället.

Så har jag pratat med sjukgymnasten idag.
Vi pratade om hur det gått sen jag var hos henne sist, hon tyckte att min nya inställning var TOPPEN!
Och jag sa:
Det är faktiskt tack vare DIG att jag började tänka om här och ändrade min inställning.

Vi pratade om det jag testar på här hemma och hon sa att jag INTE ska hålla på och bära tvätt och tunga saker.
Det är alldeles för tidigt för sådant.
Ja, men jag ville testa lite gränser...
Du får testa "DOM LÄTTA" gränserna, inte dom tunga.
Okidoki.

Jag undrade också om det fanns någon typ TRÄNING jag kunde göra, förutom promenaderna...

Nä, det fanns det nog inte nu, eftersom jag inte fick köra belastningövningar.
Jag skulle fortsätta med mina små lätta nackövningar hemma.
Okidoki.

Och så frågade jag om KBT-terapin...
"Ja, den GRUPPEN har inte kört igång ännu", fick jag till svar.
Ok, GRUPP, är det gruppterapi?
"Ja, det är gruppterapi och du är uppsatt att vara med så jag hör av mig så fort den kör igång."
Okidoki på det med.

Så sa vi Hej då, och vi hörs...

En ½ timme senare ringer telefonen och det är min sjukgymnast igen.
Hon hade just pratat med en kollega som hade en plats ledig i en BAD-GRUPP.
Typ vattengympa anpassad till folk med värk.
Ja!
Lät ju kanon, jag ska testa på måndag och se vad som händer med nacken och värken om jag gör lite vattengympa.

Så det var dagens nyheter här från Southway!
Nu ska vi se en "HELT LAGLIG FILM" som heter Avatar på tv´n ;D
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0