The very spoiled...

The very spoiled kanin...

Idag börjar jag med en bild.
På den nu ÄNNU MERA bortskämda kaninen.
Jag hade lovat mig själv att något kaninen iallafall ALDRIG skulle få göra, var att sitta och äta på någon matta...
Äter GÖR MAN i buren.
Japp, så det så, punkt!



(Bevisbild)

Och igårkvälls...

Så tyckte jag så synd om lille Fnuffis, som bara ville sitta på sin nya "Hotspot" och kolla vad VI andra i familjen gör.
Jag serverade då DELAR av kvällsmaten i en skål åt Leo, så han kunde sitta kvar och "hålla ögat" på oss.

Ja, SÅ var det med DEN hårda DJURMORALEN!
Och bevisbild knäppte jag alldeles SJÄLV också ;)

Annars har jag VÄRK idag.

Och det hade jag hela kvällen igår också.
Jag var ju förbannad på sonens fritids, och sedan på sambon för han betedde sig SÅ MYSKO när jag frågade om "en sak".

Resultatet blev att jag formligen EXPLODERADE (vilket faktiskt ändå var ganska längesedan nu) och blev så djävla arg.
MORDISKT ARG!!!
Och idag, fick jag "Lingonveckan"!
Ok, PMS.

Då...
Förstår jag varför ilskan, tungheten låg och mullrade rejält igår och i förrgår.
Med det...
Kan jag konstatera att PMS och whiplash INTE är en bra kombination!
För PMS-häx-mörda-håll-käften-humör...
Har jag ALLTID haft problem med.

DET...
Går tyvärr inte att mentalt TÄNKA BORT!
Jag sk försöka idag, men jag känner mig så djävla arg för ingenting, så jag tror det är kört.
Men jag hoppas PMS´ET är borta om en dag eller TVÅ.

Nä, PMS + Jag= MINFÄLT.

Sonen ville sova kvar här igår.
Så då blev det så.
Han åkte inte till sin far, utan gosade ner sig här.
Mysigt med oplanerat sonbesök :)

MINUS fritidsbeteendet då!

Jag ringer INTE fritids idag, utan väntar tills på måndag när vi hämtar sonen efter skolan!
Dels för att jag har värk och inte vill spä på den.
Dels för att jag är FÖR arg på dom, så jag vill bli mer "samlad" och tänka ut EXAKT vad jag ska säga när jag hämtar honom på måndag.
Jag vill vara saklig och lugn.

Idag...
Finns risken att jag skäller och gapar FÖR MYCKET ;)
Och det vill jag inte.
Då blir man förmodligen bara avfärdad som en "Hysterika" som överdriver.
Jag vill att det ska KÄNNAS PINSAMT, obehagligt för dom.
Det brukar jag vara bättre på om jag får TÄNKA ett tag ;)

Idag ska jag till läkaren!
Jag ska ta det lugnt hela förmiddagen här nu, sedan ta en promenad till "El Doktore".
Jag har skrivit en lista, ett A4 papper som är fullt med frågor på båda sidorna.

Det är nog första gången jag går till läkaren och är SÅ förberedd.

Men jag tycker att jag tenderar att GLÖMMA BORT vad jag vill fråga varenda gång och börja svamla när jag ska till honom.
Och så är det undersökning och sedan klart liksom.
Jag har MASSOR nu som jag måste fråga, så idag är jag förberedd upp till tänderna.
Nu...
Ska jag vila, stänga av telefonerna och försöka med avslappningscd´n.
Hoppas att det kan få mig att bli lite mer värkfri idag.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0