Tillbaka till det "nya normala".

Jaha, jag skulle ha hållit mig vaken hela natten när jag ändå var värkfri igår...

Som jag misstänkte så skulle jag ha värk idag, och det hade jag oxå.
Tillbaka till det "nya normala".
Inte mycket att göra åt.

Dagen började jag iallafall med en promenad, tänkte att det kanske kunde få upp GLADENDORFINERNA för det var ju strålande sol.
Jag stoppade ner min lilla kamera IFALL ATT jag skulle hitta något kul att fota...
Men promenaden var ingen njutning idag, jag kunde inte ignorera värken och tänka på "den härliga omgivningen".

Så promenaden blev en enda lång transportsträcka, och inte en enda bild tog jag.
Jag var verkligen inte på humör.
Skit, skit och dubbelskit.

Vid 12.30-tiden dök bästis och Lilla Längtan upp :)

Fick en puss och kram-boost i vanlig ordning.
Men idag fick hon sitta MEST BREVID mig, för nacken sa REJÄLT ifrån.
Gick bra ändå och jag blev lite muntrare av besöket och pussarna.

Min bästis undarde om kanske inte virkningen igår, gjort att jag fått så ont idag.

Njaäää, det tror jag inte, "det onda" brukar triggas igång rätt omedelbart om jag gör något som nacke och axlar inte "pallar med".
Då hinner jag oftast bara göra fyra, fem stolpar och sedan känner jag av värken direkt och det är bara att lägga ner.

Igår var det ju lugnt hela dagen, oavsett vad jag gjorde.

Kanske en VISS påverkan men å andra sidan...
HUR ofta KAN jag virka?
5-6 ggr på 6 månader...
Typ...
Och då är det som jag skrev igår:
Jag virkade som om DÖDEN hängde mig i hasorna!
Jag skiter i vilket, DET gjorde mig LYCKLIG IGÅR iallafall.
Jag DÖR ju för fan bort här av detta livet jag lever nu.

Sambon hade för övrigt ett litet inpass igår vad gäller LYCKA och välbefinnande.

Jag skrev ju det där om skratt-terapi och att jag skulle vilja gå och rehabelitera mig med det ;)
Finns ju inget tillgängligt såklart...
Då säger sambon, i lyckofrågan att:

"Ja, SEX är ju också väldigt bra som lyckoämne för kroppen och att slappna av (osv).
Har JAG HÖRT...
För lyckokänslan i kroppen bla, bla, bla..."
( Ja... det vet väl jag med)
Mhm, sa jag, KEEP ON DREAMIMG om DET du för här blir det INGE MYSPYS med den här nacken, om du tror det!!!!!

" Öh, nä, jag bara menar att det OCKSÅ ska vara bra för en människas välbefinnande, förutom skratt."
Ja, ok, jättebra, men...
INTE, bara så du vet!
"Nä, jag vet".

Så när jag var ute idag...
Tänkte jag på vad stackars sambon sa ,och VAD han får klara sig utan ;)
Jag tänkte:

Ja, skulle jag få välja EN sak som jag skulle kunna göra i den här "Whiplash-misären" så vore det iallafall INTE SEX!!!!!!
Det enda som FAKTISKT skulle göra mig ÄRLIGT, GENUINT lycklig och GLAD vore:

VACKERT GARN, stickor, virknål och NYA MÖNSTER att sätta tänderna i.
(suprise)
Sex skulle gå "FETT BORT"!
Det skulle inte ens finnas med i min VÄRLDSBILD av ÖNSKE-LYCKOBOOST!
Inte en endaste liten chans.

Jag menar SEX är kanske en halvtimme på sin HÖJD.
Resten av dagen då?
Nä...
Skulle det vara så att jag skulle kunna sitta här och trolla fram en den ena en den andra kreationen skulle jag vara LYCKO-ÖVERLYCKLIGT.
Och få MASSOR av lyckoendorfiner.

Men nu är det ju så att...
Jag FÅR ju inte välja en enda lyckogrej alls, jag får ju bara ANPASSA MIG så...
Jag kan ju bara tänka tanken liksom.
Men som sagt, jag vet vad jag INTE skulle välja iallafall ;)

Och på det ämnet, dvs stickning och virkning igen då så...

NÄR jag får ut mina dom där försäkringspengarna, EFTER min sjukskrivning...
(för det går inte att få ut något innan, har FÖRSÖKT idag...)

Så har jag bestämt mig för att använda en liten del av pengarna till en STICKMASKIN!
En NY, bra MÄRKE, stickmaskin.

Ja, jag gjorde ju det där försöket till "fynd" på Tradera för ca två år sedan som slutade i fiasko.

Jag köpte/fyndade en för ca 350 kr som sedan visade sig obrukbar.
Jag fick tillbaka pengar och så men...
Jag blev lite besviken då.
Nä, så har jag tänkt här:
En bra stickmaskin kan kanske hjälpa mig iallafall LITE att göra en HANTVERK utan direkt ansträngning för nacke och axlar.
Jag kan SKAPA, men inte få ONT.
Dom kostar ju EX-antal tusen men...
När jag får pengarna så har jag ett mål med en liten del iallafall.

Det blir lite som med bakmaskinen.
Det blir mina bröd, men jag slipper värk.
Och när/om jag är frisk i nacken igen, så blir det ett komplement till mitt hantverkande.

Ja, det är iallafall EN SAK som får mig att hålla näsan ovanför vattenytan ett tag till!!!!
Ett mål för framtiden.

Sonen har kommit hem idag också och det blev himla mycket pussar, för en gångsskull ;)

Och det första han säger är:
"Vet du att Emmas kanin har parat sig med Leo´s PAPPA???

Ok, det är den versionen som gäller vad gäller kaninparningen.
Mycket bra "påkommet" av grannfrun :)

Jaha, nämen ja, det kanske jag har HÖRT ja, om jag tänker efter...
(host, host)
"Ja, men vad äckligt mamma, att hennes kanin har LEGAT med Leo´s pappa."
(ha, ha, ja, legat och legat vet-i-fan, fnissade jag i skallen)
Nämen, vadå, eh...

Så körde det igång DIREKT.
"Men mamma du, då kan väl vi köpa en av deras kaniner?
Va, va, va?
Snälla?
DU???
Hallå?"

Va, nej, vi ska inte ha några fler kaniner just nu!
"Jo, men komigen..."
Nej.
Det blir om några år när Leo är gammal.
"Jaha, hur många år då?"
Kanske 3-4.
"Neeeeeej, nu..."
Osv!!!!

GUD FÖRBJUDE att ungen får reda på att det är HANS kanin som är farsan till dom KANSKE kommande kaninungarna hos grannen!!!!
Då är jag så gott som DÖD, misstänker jag.
Alternativt en FÖRRÄDRE a lá QUISLING!
Bäst att försöka hålla pratet NERE om kaniner och kaninungar.
(hjäääälp ;)
Sticka lugnt.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0