Top Model Madde...




Den kolafärgade sjalen!
Fotad i motljus.

JÄTTESVÅRT att få fram färgen på sjalen kan jag säga.
Ljust idag, men det hade behövts mer solljus.
Det ser bara dassig ut :(
Jag försökte att  fota den i "medljuset" också, men det blåste för hårt så jag var rädd att sjalen skulle trassla in sig i trädgrenarna.

Min lilla modell orkade inte fotas idag, hon hade spelat fotboll hela dagen.

Jag tvingade ut sambon, han gnällde som fan och hade ingen lust alls att agera fotograf.
Men han hade inget val.
Oj, oj, oj, kallt var det, och mycket snö, och djup snö, och tappade känseln i tårna gjorde han, jämmer och elände.
Han var ute i ca 20 minuter och han var i det närmaste DÖD innan han fick gå hem igen ;D
Nordpolen, here "The Sambo" comes...
Eller kanske inte.

Jag ville få till några bilder ÄNDÅ, med mig som modell.

Fast jag ska fota nya med min favorit model i veckan.
Jag insåg snabbt att en blondin ska INTE ha den här färgen.
Det behövs en BRUNETT för att matcha färgen helt klart.
Sen är MAN, dvs jag, INTE född till modell direkt, ha, ha, ha.

Nä, det blev inge vidare SNYGGHETSFAKTOR på dom korten direkt.

Och nu...
Top Model Madde ;D




(Förskräcklig utväxt på håret, mössa på igen, gräslisch ;)







Har lekt lite med bildprogrammet på alla bilder som ni märker.

Jag har INTE så gult hår i verkligheten, eller är så vit&svart...
Det jag DÄREMOT har...
Är en FÖRSKRÄCKLIG UTVÄXT på min toning jag gjorde i somras upptäckte jag när sambon fotade mig utan mössa.
Herregud!!!!!!
På med mössan igen, snabbt som tusan.
Scary ;D
Märks det att jag INTE är van att tona och fixa med håret eller???
Mhm, det märks.

Har ännu inte fattat det där med att man "måste färga i benan" som alla ni andra VANA färgare.

Ni kanske hinner "växa ut" en liten å i huvudfåran.
Jag, jag har "växt ut" ett HAV, ett stort hav ;D
Skärpning, jag vill ju inte se ut som en gammal pundare på Plattan typ.
Imorgon, Åhlens, here I come!

Ja, nä, sambon är tyvärr INGEN VIDARE fotograf och JAG är ingen vidare modell.
Det ska fotas om med en snygging FRAMFÖR kameran och ett PROFFS bakom.

Om ni nu tror att jag TRASHAR sambon, när jag säger att han inte är någon vidare fotograf, så var det han själv som sa det!
Och jag håller faktiskt med, jag vill ha lite annan stil, koll, miner, hur sjalen ska se attraktiv ut osv, när jag själv fotar.
Det är därför jag micklat så mycket i bildprogrammet.
Det är svårt att se som "modell" hur man ser ut och hur sjalen hänger, vinden, ljuset...
Sambon han bara knäpper, men dom duger SÅ LÄNGE :D
Skitsamma, nog om det nu.

Nu till värken.
Den har varit mycket låg idag!!!!
Tack och lov för det!
Tack GUD!
Tack mig själv för min mentala övertalning av mig själv.

Eller kanske Tack tabletterna?

Jag kom nämligen på igår att det kanske gått lite för lång tid mellan tablettintaget igår...
Jag ska ta mina tabletter var 8:e timme (3 tabl. om dagen, delat på 24 timmar = 8 tim) och igår, när jag fick superdupervärken, hade det gått ca 14 timmar.
Kollade bipackssedeln och det stod att det absolut inte fick gå mer än 12 timmar i intag.
För då...
Även om man har tabletten i systemet, så får man en drastisk försämring om man går över 12 timmar.
Kan vara det alltså, även om det är långsökt, men kan vara så.

Skitsamma där också.
Ny vecka och jag får se vad som händer med värken.
Fortsätter det så här, då är det nog tabletterna som ger effekt.

Vi har annars haft en lugn dag.
Det blev lite foto, mamma och jag tog en sväng till ÖB.
Sen fikade vi och åt chokladbollar, firade sonens namnsdag.
Såg film.

Ja, och nu ser jag Partiledardebatt.
Jag tycker det går lite knackigt för den Rödgröna röran...
Dom är lite för svamliga.
Den Blågröna är mer proffsiga.

Men JAG röstar Rödgrönt i nästa val iallafall.
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0