Dra åt pipsvängen!

Om dagen idag säger jag bara:
Dra åt pipsvängen så varmt!
Jag trodde hjärnan skulle koka sönder i skallen.

Vi drog ut mot Björkhaga och skulle möta upp vänner, jag och morsan.
När vi kommer dit så var det DÅLIGT VÄDER just över Björkis...
Och PACKAT med folk!!!!!
Usch.
Det fanns inte en centimeter på stranden att ligga på.
Varenda solstol vid poolen var upptagen, och packat med folk där också.
Fy.

Vi drog omedelbums därifrån och åkte till en liten "BLINDTARM" mellan Tofta och Gnisvärd!
Lagom med folk, gott om plats, varmt i vattnet, men också väldigt stenigt i vattnet.
Det blir inte fler besök för min del.

MEN...
Vi hade det mysigt ihop allesammans, o Lilla Sunshine tog sitt första HAVSDOPP!
Det blev bad, solande, snack och mys med Sunshine.
Tog en underbar PUSSBILD som jag hade velat visa, men det kan jag tyvärr inte.
En sån där ÖGONBLICKSBILD när jag säger PUSS, och hon pussar mot kameran, och jag trycker av i precis rätt ögonblick.
Mycket fin bild!
Men någon jag KAN visa upp är:
Benjamin Syrsa!
Han kom från ingenstans.



Vi var på stranden i tre timmar och när vi åkte hem var jag så hungrig så jag höll på att avlida.
Det blir ju inte så mycket ÄTIT direkt till frukost eller lunch i den här hettan.
Jag är helt enkelt inte hungrig och mår nästan lite illa.
Men vid 17.15 tiden när vi var på väg hem...
Då höll både mamma och jag på att dö av hunger.

Vi handlade på Vibblehallen, och sen beställde vi hem hämtmat från Sunes, sambon hämtade.
Vi vräkte nog alla tre i oss mat i den...
Lite svalare bersån.
Kaninen har för övrigt fått vara inne idag!
Det har varit svalare inne än ute och jag ville inte att han skulle vara ute och få värmslag.

Och nu blir det SKRYTBLOGG igen.
Eller Cancerblogg om man så vill.
Nya FÄRGBILDER på min bränna.
Jag är SVART, OK?????
Bild med blixt:



Utan blixt, suddig, men FÄRGEN stämmer BÄST på den suddiga bilden:



Med blixt igen, kolla min vänstra axel...



Min sambo går hela tiden och kommenterar min HUDFÄRG och mamma sa idag vid middagen:
"Det var länge sedan jag sett dig så djäkla BRUN alltså, du är ju svart!"
Och jag sa:
Jag har ALDRIG varit så brun i hela mitt liv!!!!
Hur mycket jag än solat förut, hur många timmar jag än legat, never har jag varit så här brun!
Det MÅSTE vara solkrämen!

Mamma:
"DÅ MÅSTE jag KÖPA SAMMA solkräm!!!!
Vad heter den?"
Hemligt, sa jag, det tänker jag inte tala om .

Jaha ja, tänkte jag, fniss, fniss...
Här har vi damerna Österholm på Söderväg som dom senaste åren INTE har brytt sig om solande och taggat ner vår solhysteri...
(mest jag, pga rosacean)
Så räcker det med att jag köper en solkräm som gör mig SVART av minimalt solande!
Då är vi tillbaka i "BRUNAST vinner!"
Sjukt.

Sambon sa dock:
"Den tävlingen är AVGJORD i år!
INGEN klår din bränna, omöjligt.
Och varje gång jag nämner hur brun du är eller DU tittar på din kropp...
Kan du inte sluta le."
Så skakar han på huvudet.

Och jag...
Jag bara LER och njuter!
Ja, jag är så brun å fin, som en chokladpralin!
En MÖRK chokladpralin.
Ja, NÅT kul ska jag väl ha i allt elände...
Slut på sjuka skrytet.

P.s.Jag tycker inte bilderna gör färgen rättvisa ändå, jag ÄR brunare D.s.
Förlåt, jag har blivit FÄRGFIXERAD.
Skadad av familjen sen barnsben, jag kan inte hjälpa det!
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0