Förkylning, nej tack...

Jesus amandus, säger jag bara...

Den envisa hobbymotionären (vilket jag degraderat mig till pga av sjukdom ;) gav sig ut klockan 08.30 och promenerade idag.
Det fick bli den korta Vibblerundan på 7.5 km.
Ja, det RANN om mig fastän farten var snigeltakt.
Satan i gatan, helt berövligt.

Jag önskar jag var en kvällssportare så jag skulle kunnat träna på kvällen, men det är jag inte.
Då är jag för trött helt enkelt.
SKIT-SÅ-IN-I-HELVETE-VARMT sammanfattar jag min promenad.
Men jag hade vatten med mig idag iallafall.

Just nu sitter jag i soffan och skriver.
Sonen har kommit hem och vi pussades på munnen.
Lite senare talar han om att han är jätteförkyld.
Då blev jag jätteirriterad!
Sa inget till honom såklart, men en förkylning i denna hettan...
NEJ TACK!
Håll tummarna att jag klarar mig.
Han har en kompis här idag, och det blir väl Lickers på eftermiddagen och svalka oss i havet.

Imorgon ska jag till läkaren.
Jag måste sätta mig ner och skriva en "komihåg lista", för jag har massor att ta upp.
Det blir inte min ordinarie läkare utan en vikarie, för Dr Martin har semester.
Får vi se hur det går.

Annars ser jag fram emot ONSDAG!
Då ska vi på "Flundrefest" hos mina kusiner i Ihreviken.
Jag ska VILA hela dagen så jag orkar med, och inte har värk på kvällen.
Nu...
Lite vatten.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0