Förmiddagen!

Har tagit en sval dusch...
På med en tunn tröja och plockde fram en gammal sarong.
Det var inte IGÅR jag hade på mig en sarong alltså...
Men i denna hettan är det kanon!
Huvudet klarnade något och jag drack i dushen också.
Det är INTE bra med den här värmen, sen få folk tycka vad dom vill!

Min dag startade tidigt idag.
Jag trodde jag hade läkartid 10.15.
Det visade sig vara fel, det var 08.15!
Jag vet inte om det är värmen eller slarv, men TUR att jag kollade och inte bara ställde klockan.
Jag la mig TIDIGT...
Men kunde INTE SOVA!
För djävla varmt, trots korsdrag.
Jag hade alltså sovit som en kratta när klockan ringde 06.20.

Vid 07.35 startade jag min promenad mot Korpen.
Jag var nyduschad, men kunde lika gärna ha skitit i duschen.
Det var HETT redan då.
Kom till Korpen och fick ställa mig och spola handlederna i kallt vatten för att kyla ner mig.
Jag var varm, ofräsch och svettig.
Härligt!
Eller inte.

Så kom jag in till läkaren och DET var en prövning kan jag LUGNT säga.
Det var inte min ordinarie läkare för han har semester.
Och det här var en läkare som var FÖRSÄKRINGSKASSANS paragrafryttare!
Yes man, she was!

Först fick jag veta att hon läst min journal och sen att jag var "ett ovanligt fall".
"MAN" brukar säga att en sån här skada ska vara bra efter 2-3 månader...
MAX 6 månader, började hon med.

Ja, sa jag, min fasta övertygelse var att jag MAX skulle vara tillbaka på mitt jobb efter FYRA månader...
Nu blev det SJU, och sen blev jag dålig igen för att jag var för ivrig i livet.
Men DU går väl efter FÖRSÄKRINGSKASSANS REKOMMENDATIONER eller hur?
Alla kan väl inte dras efter EN KAM?

Och det var väl SÅ vi inledde vårat möte!
Resten var lika bedrövlig, och jag fick klart för mig att jag förmodligen är en LATMASK.
Jaha ja, ja det är ju lätt för en läkare som inte följt min sjudomsperiod under dom här HELVETISKA månaderna.
Och som sagt har Försäkringskassan som bästa kompis.

Jag berättade iallafall att mitten på månaden varit riktigt dålig, ca två veckor har ju inte varit kuliga, men NU ändå kommit tillbaka till stauts bättre.
Vi pratade medicinerna och...
Det som var BRA...
Var att jag visade henne under undersökningen att jag har ett område på min vänstra sida, skadesidan där musklerna stelnat ihop fullständigt.
Det området gör skadan ännu värre, eller det ger mer värk än vad som borde vara nödvändigt.
ONÖDIG värk!
Gjorde så djävla ont när hon tryckte där och hon sa:
Det är muskulärt.
Oki.
Vi diskuterade detta och jag sa att jag skulle kontakta sjukgymnastiken och kolla vad dom kunde hjälpa mig med.

Hon sjukskrev mig fram till den 10 aug, hel sjukskrivning och sen ska jag och Dr Martin diskutera framtiden nästa gång.
Mhm, tänkte jag och tack&lov att han är tillbaka då!

När jag sen lämnade läkaren tänkte jag:

Jag sticker upp till sjukgymnasten DIREKT och försöker få en tid till min sjukgymnast, PLUS fråga om muskelsmärtan, hur jag kan få hjälp att lösa upp det SUPERKNUTEN!
Men Hej-tjolahoppsansaaa...
Kom inte här och var SPONTAN hos sjukgymnasterna inte.
Man ska RINGA gott folk, inte smida medans järnet är VARMT!!!!!
Skit samma, jag fick hugg på en SURKÄRRING som satt och tog emot samtal, hon hade ÄNDÅ INGA SAMTAL så då tyckte jag att då kunde hon väl ha tid med mig...
Hon satt ju bara där.

Men...
Så gör man bara inte, nope.
Jag frågade efter min sjukymnast och fick till svar:
"Ja, hon finns inte kvar här längre hörrdudu!"
Nähä, hörrududu...
Men då måste jag ju få en ny sjukgymnast väl?
"Jaaa, du får väl ringa!"

Ja, det får jag väl göra men nu har jag en nervskada i nacken här och jag har stelnat till i musklerna i ryggen och det gör jätteont.
Det gör skadan värre liksom, vad kan man få för hjälp med det?
"Du, det vet jag inte!"
Är inte du sjukgymnast?
"Jo, men jag vet inte."
Jag bara kände att nu tar mitt tålamod slut och jag blir arg...
ANDAS frk Österholm, andas...

Nä, ok, du vet inte men jag känner att jag behöver få hjälp med detta ganska snart.
Då kom det värsta...
"Ja du, du kan väl kontakta Naprapatcenter och KÖPA dig en TNS-apparat och använda hemma!"
KÖPA mig?????
Men har inte NI TNS-apparater här, som ni ger behandling med?
"Jo, men det är till för dom SOM ÄR SJUKA!"
Att jag inte smällde av.
Sa:
Ja, men jag ÄR SJUK!

Och hon tittade på mig uppifrån och ner och där står man solbränd och fräsch.
Ja, jag såg förmodligen DÖENDE ut och ingen värk i sikte.
"Du får ringa hit och få en ny sjukgymnast!"
Ok, sa jag som fått nog och ville gråta.
Tack för ingenting, sa jag, tittade på hennes namnskylt och tänkte:
Inte går jag till DIG då kärringdjävel!
Vände på klacken och gick ut i hettan igen.

Från Korpen till Flextronics, mot jobbkontoret.

Då hade temperaturen skruvats upp till max, ASHETT och ingen skugga på vägen.
Kopierade papperna, knackade på chefens dörr...
Men hon satt i möte.
Det blev ett HEJ, snabbt snack, och sen får vi höras per telefon istället.
Och sen gick jag mot Öster.
Och DET var inte kul.
Promenaden dit, letadet av en ny bikini, GAV UPP och sen hemma klockan 11.30.
Dra åt tjotahejti, säger jag om den förmiddagen.

Och om jag hade orkat skriva HELA samtalet med läkaren så hade jag gjort det, men det gör jag inte.
Jag kortade ner det till en milligramsdel.
Men ni förstod säkert innebörden ändå.
Så jag var som jag skrev förut, helt slut av värmen och den mentala påfrestning det innebär, och VÄRK!
Ilska, undersökning och dumma samtal och bikiniprovning kan döda den bästa i 35 graders hetta.
Men den försvann efter lite bad med sonen och goda skratt.
Nu ska vi se film, mysa i soffan.
Ska bara få upp sonen ur poolen först, han kvällsbadar .
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0