Fröken hopplös i ett nötskal!

Jaha, idag blev det en konstig dag!
Ni vet, den bara går och så har den gått...?

Jag drog iväg och hämtade mina mediciner.
Såg att Lindex hade REA!
Nä, DÄR skulle jag MINSANN INTE gå in!
Och så gjorde jag det!
Fröken Hopplös i ett NÖTSKAL!

Och så var reans budskap:
Ta TVÅ betala för EN!
Jaha ja...
Osis för mig så hittade jag ju då en vit, lite sekelskiftsinspirerad klänning och en kornblå blus efter ett tags RABBANDE bland kläderna.
Och när jag var KLAR och färdig med mitt urval...
Hänger en expedit ut en jeansklänning som jag gluttat på förut på reaställningen.
Den har inga axelband så den är ju perfekt, men den har kostat 400 pix så...
Den har jag liksom inte köpt.
Här slänger hon då ut den och jag snor den direkt och frågar:
Rea?
Ja.
Pris (för det stod ingen röd lapp på)?
179.
Taget!

Den kornblå blusen rök och jag gick till kassan.
En jeansklänning för 179 och en vit för 0 kr.
HELT otroligt!
Jag gick ut och kände mig som en djävla idiot jag måste hålla i mina pengar...
Slösa inte.
Men samtidigt GLAD.
Ja, så fick dom två känslorna slåss och jag gick smet in på Åhlens, och in i en provhytt...
På med nya klänningen, kände mig skitsnygg och svassade hem.

Fint och DUMT!

Så kom jag hem och mamma ville till stranden.
Jag ville åka åt Toftahållet för där såg det soligt ut.
Mamma till Lickers.
Det blev Lickers och det var MOLNIGT och ingen chans till ljusning.
Det låg ett tjockt band med moln som bara fyllde på, precis just över stranden.
Vi drog hem igen.
Jag la mig i trädgården istället och fick en fästing.
Kul!
Ja, men det kanske var priset jag var tvungen att betala för min "Klädsynd"!

Så när jag låg och solade ropade mamma.
"Madeleine, kan du komma hit och se vad det är här i bersån?
Är det ett bo tror du?"
Jag gick dit och kollade.
Hm, ingen aning, det ser ut som ett bo kanske.
Det var som en boll av löv.
Så tog jag krattan och började krafsa, kommer ner till något SLEMMIGT!!!
Shit, skriker jag, det är något slemmigt här, tänk om det är en ALIEN, en slemmig utomdjording, HJÄLP!
(Har man sett för mycket skräckisar eller har man?)

Mamma, den modiga, kröp då upp på bordet i bersån, ifall det skulle RUSA UT något otäckt och började rafsa.
Då kom det fram PLAST ut lövhögen.
Ok, ingen slemmig utomdjording alltså.
Och sen MER LÖV!
Jaha, det var spännande.
Jisses, har man fantasi eller han man...?



Och naturligtvis passade jag på att FOTA morsan .

Sen gick jag och fotade lite citronfjärilar som älskar grannens luktärtor.







Och så bara lite luktärtor...
Vackert!



Nu ska jag träffa mina kusiner.
Jag tror jag ska svassa ...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0