Lukta sol...

Ni vet när man har varit på stranden en hel dag och solat och badat...

Och huden luktar HAV och sol...
Håret luktar bräckt vatten och lite tång.
Då har jag ibland inte lust att duscha, för det luktar SÅ GOTT!
Man luktar liksom naturligt gott.
Havsparfym.

Men så tar DUSCH-PEDANTEN över och så duschar jag ändå.
För jag bor ju i stan, och då duschar man efter en stranddag.

Så tänkte jag när jag stod i duschen nyss att:
Hade jag bott på landet nu, då hade jag bara smörjt in mig med "Piz Bun, After sun" efter sista doppet i havet...
Och sen hade man varit klar liksom!

När jag var liten och vi bodde i Brissund och hade varit och badat hela dagen vid min sommarbästis...
Då ville jag aldrig duscha på kvällarna när jag kom hem.
Och mamma blev tokigt och sa att "Det var marsch-pannkaka in i duschen" för att spola av sig havet.
Och jag vägrade.
Och mamma blev skogstokig.

Och PAPPA sa:
Äh, lägg av, hon har ju badat hela dagen i havet, hon blir ju ren av det!
Och mamma blev ännu mer skogstokig och tyckte att vi var...
Ja, hon sa något fult typ.
Fick nog och smörjde in mig med Piz Bun, After sun.
Och så luktade man ÄNNU godare.

När jag har råd med en stuga på Lickers, då ska jag aldrig duscha av mig havet när jag haft en dag på stranden.
Bara smörja in mig med Piz Bun, After Sun.
Färdig.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0