Måsattack!

Idag, en strålande dag och stranden nästa.

Det blir bara jag och morsan och förhoppningsvis, lugn och ro.
Jag tror det blir Lickers, men vet inte ännu.
Vaknade med värk idag, fast promenaden tog faktiskt bort det mesta.
Nu är det en förnimmelse av värk, så jag får nog passa mig på stranden, men jag kan ju stå i värsta fall.

Har motionerat och är väldigt nöjd med min nya keps.
Den var värd vartenda korvöre.
PLUS att den kom väl till pass vid Bilcity idag.
Jag skulle gena på hemvägen över parkeringen på Bilcity och hör en MÅS som börjar skräna i närheten.
Jag går och helt plötsligt hade jag måsen ovan för mig med väldiga skrik och VIPS...
Började den attackera mig!

Shit, den har en unge i närheten fattade ju jag direkt.

Måsen skrek och dök och jag tog av mig kepsen och viftade med "min friska höger arm" ;D för att kunna dyka in bland parkerade bilar.
Så där fick jag kryp-sicksacka mellan bilarna, vifta med kepsen som skydd, och ut på cykelbanan och ta skydd av träden istället.

Då såg jag en halvvuxen måsunge stolpandes på Bilcity asfalten och jag tänkte:
Måsdjäkel, lägg dina ägg på en strand, som alla andra måsar!!!!
Nu kommer ungen bli överkörd och dö, garanterat!
För så tragiskt blev det förra året när en mås lagt sina ägg vid "Harry Carlsson" tvärs över här.
När ungarna började röra på sig, dom var två stycken, tog det inte mer än en timme så var dom båda två döda.
Den ena försökte jag rädda för den hade bara blivit touchad av en bil...
Trodde jag.
Så på med handskar och så sprang jag ut i trafiken och plockade undan måsungen.
Den dog.

Ja, jag hoppas att den här lilla måsen klarar sig fastän den är född på ett farligt ställe.
Nu ska jag iväg med morsan.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0