Bittersweet!

Jaha, fick jag så jag teg...
Då vart det SVALT igen då.
Ingen mer hetta!

Jag sitter i trädgården och läser.
Igår blev jag klar med "Dårens dotter" och det var en bok som jag skrattade åt...
Samtidigt som man tyckte den var smått tragisk.
Jag la ifrån mig boken och ville veta mer.
Idag har jag börjat på boken "Sista kulan spar jag åt grannen" av Fausta Marianovic.

Jag har bara läst 50 sidor och jag undrar vart detta ska sluta.
Den får mig att må dåligt.
Den handlar om Fausta och kriget som håller på att bryta ut i Jugoslavien.
Så i och för sig, jag VET vart det kommer sluta!

Fausta är en själv en "blandning" av serb och kroat.
Hennes man är musilm.
Hennes ena barn är hennes blandning plus muslim.
Hennes andra barn är hennes blandning och serb.
Att jag skriver det är för att det får ju naturligtvis STOR betydelse när kriget kommer.
Hennes man...
Har redan börjat balla ur.
Och som sagt, jag är bara på runt sidan 50.

Men den gör mig slukarsugen.
Fastän den gör att man får ont i magen och blir orolig!

På mailen fick dock något roligt idag så jag flabbade GOTT åt idag när jag öppnade och läste!
Jag hade ju skrivit igår om sambon att när jag försökte övertala honom att gå in och duscha svalt...
Då förvandlades han till en OBSTINAT 5-åring.
På mailen kom det:

"TÄNK, det där med män och FÖRSLAG från deras respektive...
Det måste vara UNIVERSALT att män vid "UPPMUNTRANDE FÖRSLAG", förvandlas till barn?
Varför?
Man vill ju inte VARA en mamma till en vuxen karl, ändå BLIR man det?
I ganska mycket.
Varför?

Man påpekar man saker som FÖR EN SJÄLV ÄR SJÄLVKLARA, och borde vara det för en vuxen, tänkande man också.
Men det är det inte.
Ibland känns det som om männen verkligen ÄR kvar på barnstadiet och inte har en fullt utvecklad hjärna ännu.
Eller kan det vara APSTADIET?

Eller är det helt enkelt 3-års TROTSEN som aldrig lämnar männen?

Lycka till med att försöka OMVÄNDA din man, jag ser att du försöker ganska mycket när jag läser din blogg.
Verkar gå så där.
Själv har jag misslyckats, jag har gett upp, men det tog mig 12 år att inse att det bara inte går.
Tack för ordet från en fru/morsa."

BITTERSWEET!!!!
Jag tycker hon låter lika BITTER på sin MAKE-situation som jag känner ibland.
Och det säger jag med ett stort skratt och lite allvar...
Såklart.
OCH jag är långt ifrån perfekt själv.
Men det tycker jag nog att jag försöker förmedla här också ;D

Idag vaknade jag med den berömda...
Värken.
Men jag tar det "siga, siga" och hoppas på en bra dag imorgon.
Nu ska jag ta mig lite kaffe, den varma varianten, det funkar i "den svala dagen" och fortsätta plöja mig igenom boken!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0