Namnsdag!!!

Regn i dagarna 3 ska det bli tydligen...

Fast idag har det inte gjort mig så mycket, jag har varit rätt trött.
Blev väckt av hantverkarna klockan 07.30.
Å med tanke på att jag kom isäng klockan 01.30 så var det LITE för tidigt.
Jag har bara tagit det lugnt inomhus hela dagen.
Pysslat och sovit en halvtimme på eftermiddagen.
Nacken har lagt sig och det gjorde den ganska tidigt, nice.
Men...
Jag tar ingenting för givet och jag ska ta det lugnt nu, jag har ju haft det "ganska hektiskt" dom senaste dagarna.
"Hektiskt" som i NYA Madde-världen då.
Vädret gör det dock lite problematiskt nästkommande dagar gissar jag.
Jag blir ju LÄTT rastlös om jag måste sitta inne och inte kan göra något.
Jag får bita ihop IFALL regnet bara öser på.

Annars kom jag på att jag är rätt BITTER på min SLÄKT och mina VÄNNER.
Jojomänsan, här svänger det FRISKT!

Jag hade ju NAMNSDAG igår!
Vet ni hur många GRATULATIONER jag fick?
EN!
Min bästis 16-åriga dotter skickade ett sms någongång runt lunch, och grattade mig!
Min lilla "första barn" kom ihåg mig, och ingen annan.
När jag skrev det till henne att hon var den ENDA som kommit ihåg att gratta mig...
Ramlade det RASK in ett sms från hennes mamma också!
Eh...
Så DEN FUSKIGA gratulationen räknar jag inte ens.
Hon blev förmodligen uppmanad av sin dotter att gratta mig.
Räknas ICKE.
Sa den BITTRA.
Hrmph...



Inte ens min mamma gratulerade mig.
Sin egen dotter.
Hennes DJÄKLA "Margareta-dag" ska man minsann komma ihåg.
Men sitt barns "Madeleine-dag" den ska glömmas.
Fint, ska jag komma ihåg till nästa år.
Bojkotta Margareta dagen!
Glöm ett enda grattis från MIG då, kan jag säga!

SAMBON grattade när jag SJÄLV frågat:
Jaha, och GISSA vem som har namnsdag idag då???
Grattis till mig själv liksom!!!
"Åh, men GRATTIS älskling på namnsdagen!"
FÖRSENT!!!
Det kom inte från dig själv, det var JAG som talade om det för dig!
Så vände jag på foten och stegade ut ur sovrummet!
Glöm din djävla namnsdag i fortsättningen också.
Hrmph...

Och på festen igår...
Fick jag ett enda grattis från mina släktingar?
Näheee då!
Tyst som i graven vad gällde gratulationer.

Annat var det när min PAPPA levde, då blev man grattad och fick Napoleonbakelse VARENDA namnsdag.
Ja, och nu lever inte han längre, då blir det vare sig gratulationer eller bakelser.
FÖRUTOM mitt lilla 16-åriga hjärta då!
HON förtjänar en stjärna på himlen.

Fast ska jag vara RIKTIGT ärlig nu...
Så hade jag INTE EN SUSNING om SJÄLV, att jag hade namnsdag förrens jag fick hennes sms!
Ha, ha, ha... 
Jag bryr mig inte så jättemycket.
Har man inte ens en aning om SJÄLV att man har namnsdag får man vara SKITGLAD att man fick ETT spontant grattis, ett uppmanat grattis och ett uppmanat grattis från mig!


Sticka lugnt!






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men kära Madde!

Så dum jag var, klart att du hade namnsdag igår. Jag rannsakade mitt minne och kunde inte komma på att jag kände någon som hette Madeleine.

Jag hoppas att du vill ta emot ett grattis så här en dag i efterskott!

Kram Ingrid

2010-07-23 @ 19:00:50
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, ha, självklart tar jag emot ett grattis en dag i efterskott!

Jag har fått fler "grattisar" på mobilen under kvällen, nu när jag så fint slängde ur mig denna "bittra" påminnelse till världen ;D

Men, min MAMMA har fortfarande inte kommit ihåg namnsdagen...

Kram tebaks :D

2010-07-23 @ 23:24:03
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0