Svampbob på Kneippbyn!

Vår dag igår blev lugn, planer vi gjort upp blev inte av, så vi stannade hemma.
Jag gick på stan en kort sväng och solade sen i trädgården.
Så ringde granntösen som varit och könsbestämt deras kaniner, och meddelade att "VÅR" kanin var en KILLE!
Alltså den vi tingat.
Gud så besvikna vi blev här hemma.
Jag och sonen hade till och med kommit överrens om namnet.
Jag tyckte Goldie efter som den är guldig i pälsen, sonen tyckte PODOLSKI efter en fotbollsspelare.
Ja, då blev det såklart "Goldie Podolski".
Och så var det en kille...
Men jag hade det redan på känn och tyvärr fick jag rätt.
Skit.

Vid 18-tiden åkte vi till Kneippbyn och Nickelodeondagen med Syster-Yster och hennes famlij.
Vi satte oss på slänten och fick bra platser MEN...
Jag satt ju på backen, den STENHÅRDA backen.
Hårt packad av tusentals turister på sommaren, oj vad ont jag fick.
Hade varit helt värkfri hela dagen och bara efter 10 minuter så var DET pajat.
Jag fick ställa mig upp!
Så först stod jag vid våran filt och pratade med dom andra, satt lite då och då, men det gick bara inte.
Så dök min idol Svampbob upp nere och minglade runt med en massa folk, jag försökte få med sonen, men att träffa Svampbob var ju "HUR TÖNTIGT SOM HELST"!
Jag gick ner och knäppte några kort SJÄLV!
Envisa unge ...



När Pernilla Wahlgren intog scenen så var jag ju tvungen att sätta mig på den stenhårda backen och jag såg inte ett smack.
Det var sol i ögonen och jag var alltså tvungen att ha solbrillor, kunde inte ha mina vanliga glasögon.
Solbländad och stenblind.
Jag HÖRDE Pernilla, men såg nada.
Hm...
Då säger sonen att han ville gå ner och ställa sig vid scenen.
Jag hängde på.
Värken i nacken försvann och jag kunde SE dom som uppträdde.

Först ut var Alice från Idol.
Sen kom den här gruppen som jag glömt namnet på, men dom var med i Melodifestivalen och då var dom urdåliga.
Sjöng falskt och sög rejält.
Men här...
Jättebra och inte en falsk ton så långt örat kunde nå.
Det var lite reaggeinspirerad sommarmusik.



Och som vanigt får jag då varna för lite SUDDIGA kort.
Igår var det dock nya batterier i, men HUR BRA blir det när blixten inte når sitt mål?
Nä, inget vidare tyvärr.




Här är tjejerna i Play.
Lite nördigt kanske att ställa sig bland alla småkidsen, men det var många föräldrar som gjorde det.
Och bland annat MÄNNEN på nästa kort...




Ja, ni ser bara ryggarna här, men dom var HELT GALNA!

Jag höll på att bli skadad IGEN.
Där stod man i godan ro, ingen trängsel, luftigt och fint...
Men så ibland så ljöd det tutor från scenen och då kastades PRESENTER ut från scenen.
Att barnen blev galna och trängdes och ville ha presenter, DET hade jag FULL förståelse för.
Dom gick en ju till HÖFTEN och söndertramapde TÅR kunde jag väl stå ut med...
Men VUXNA, stora starka, VÄLTRÄNDAE MÄN ville också han små "Dora kakor, Svampbob kex, serietidningar, billiga plastgrunkor och t-shirts"!!!
Dom var helt GALNA och slängde sig efter prestenterna från scenen så jag trodde WHIPLASH Nr. 2 var ett faktum.
Jag fick FLY längre bakåt tills presentregnet var över.
Då flyttade jag mig till där det bara stod KORTA MAMMOR och barn, där var PRESENTSUGET lite mer hanterbart när det blev dags för det igen.

Vad är det man brukar säga...?
"Män är förvuxna barn", "Män växer aldrig upp" eller "Små barn små leksaker, stora män stora leksaker".

Här skulle jag vilja tillägga, "Stora män FORTFARANDE små leksaker"!
Moving on...



Starpilots och Pernilla.




Och kvällens höjdpunkt, TYCKTE TONÅRS-JAG då.
Idol-Eddie & Idol Rahbi, JÄTTEBRA.
Då blev det mer dansvänligt och drag under galoscherna.
Jag stuffade lagom utåt, men desto mer inombords.




Velvet & Linda Bengtzing.



Och så det stora dragplåstret, DARIN!
Han var ju också jättebra, och såg liten och SÖT ut.
Han lockar ju alltid fram den där MAMMA-GENEN i en på något sätt, trots tuffa solbrillor och tuffa kläder så vill man bara ge honom en mammig kram och säga:
Är du hungrig lille vän, ska mamma fixa lite mat till dig?
Eller, klä nu på dig ordentligt, det kan bli kallt på kvällen.
Ja, trots världsstatus ser han ut som "Mammas lille pöjke".



Så till sällsynta bilder här på bloggen, jag och sonen.
Jepp, och sonen missar INTE en chans att alltid göra "skojsiga miner"!
Suck, aldrig kan han skärpa sig





Nä, och inte jag heller tydligen...
Jag tog fram "Seriemördar-smajlet" som sambon kallar det till nästa bild.
SMILE!



Tycker nog allt att vi är lite lika faktiskt...

Nu är klockan 10.00 här och jag funderar på:
Promenad eller inte promenad?
Jag tror på INTE faktiskt.
Jag har ingen ork, trots att vädret tillåter det, det LAGOM temperatur ute.

I tidningen fick man veta att Michael Douglas och Cathrine Zeta-Jones är på ön...
Dom firar 10-år och ska spela golf här.
Hm, lite coolt ändå.
Två superstars på lilla Gotland, tänk om vi springer på varandra.
Vad skulle jag säga då?
Skulle jag säga något?
Nä, förmodligen inte.
Dom vill väl vara ifred och jag skulle vara för feg .

En annan nyhet var att en 20-årig GRAVID kvinnan fått sladd och voltat på nån väg här.
Polisen MISSTÄNKTE faktiskt att ALKOHOL var inblandat i det hela.
Hm, lite OCOOLT, skulle jag vilja säga om det.
Gravid, full och köra bil...
Djävla idiot är min åsikt, OM det nu är så.
Det är något som inte står rätt till i skallen och man dricker och är gravid och dessutom sätter sig i en bil.
Nu ska jag fundera på dagens äventyr, jag gissar och vill att det blir stranden.
Sonen är ÄNNU kvar, har inte hört ett ljud från det andra hemmet.
BRA!
Jag blir bara glad om det blir en extra halv dag.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0