Päckliga mackor.

Det blev en dag på Lickers.
Efter att ha suttit i koma i soffan hela förmiddagen fram till klockan...
ETT!

Sonen ringde sin tjejkompis och bjöd med henne.
Jag trodde att jag skulle superdö och somna direkt när jag kom till stranden.
Men det gjorde jag faktiskt inte.
Jag mötte vän med son, och vi knökade ner oss på en plätt mellan en massa djävla turister!
Förlåt...

Men jag tror att det är den där djäkla gratistidningen "Just nu"´s (tror jag den heter) fel...
Dom har lagt Lickershamn på FÖRSTAPLATS som :
"Bästa badstranden på Gotland!"
Jag blir galen.
Bort, bort, bort.
Stranden är ÖVERSVÄMMAD med folk som kan dra till någon annan strand.
Så har det ALDRIG varit på Lickers förr.
Lickers är lagom...
Nu är det packat med folk.
MORR...

Well, well...
Nästa år får dom skippa Lickers som "Bästa stranden", annars bombhotar jag gratisblaskan.

Nä, så vi var där, snickesnackade, solade, BADADE och alla var på gott humör!
Sonen har en underbart glad attityd när han leker med vissa barn.
Och idag var det en sådan dag och sådana vänner.
Glada skratt och alla kom överrens, kanoners.

Min vän frågade vid ett tillfälle när kidsen var "ur sikte":
"Ser du dom någonstans?"
Nä, men jag hör sonen...
Så jag TROR att alla lever, annars hade han nog förmodligen sagt till om någon druknat.
Eller så har dom druknat och han har hittat NYA lekkamrater!

"Ja, sa min vän, jag gillar att du säger FÖRMODLIGEN, kanske kommer han upp här och vi frågar:
Vart är dom andra då?
Jo, dom druknade för en timme sedan, men jag hittade nya kompisar."
Ja, så skulle det kunna vara ja.
Fniss...
MAMMAHUMOR på bästa nivå.

Så låg vi där i godan ro...
Vi hör ett barn skrika:
"Mammaaaa, jag är hungrig!!!!"
Vi tittar båda upp och kan till vår STORA LÄTTNAD se att det inte är något av våra barn.
Barnet fortsätter:
"Men jag vill INTE ha såna där PÄCKLIGA mackor!!!"
Och vi började skratta...
Himmel & pannkaka så roligt.

JAG såg iallafall mig själv i att kunna vara mamma till det där barnet.
Till min egen son...
Där man i denna hettan bara inte orkar laga mat, utan lever på kalla kylskåpsvaror.
Och den där mamman har förmodligen inte heller kanske orkat laga mat ständigt och jämt...
Utan serverar PÄCKLIGA mackor.
Jesus.
Jag går fortfarande och småfnissar.

Nu ser jag på tv.
Jag kommer sova som en stock ikväll.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena! Kul med hela gänget på Ihre. Vi kommer ned den 27:e om allt går bra med Sigrid. Stannar till 9:e aug. Så är planen iaf. Lickers är grymt, men det var väl bara en tidsfråga innan alla skulle hitta det. Du som trendsättare får söka ett nytt place to be! Jag har några förslag: Engelska kyrkogården på Fårö, perfekt i förmiddagssolen. Ardre, sväng av vid vägbomen... Skogsvägar fram till sanddynorna. Hoburgen, runt udden. Grym pallkants-snorkling. Norr om Fridhem, men innan Axelsro. Sandstrand och folktomt. Bäst av alla ställen... Kallis! Ha det bra och hälsa grabbarna.

2010-07-15 @ 23:13:58
Postat av: Bloggaren Herself

Bästa stället, javisst är det KALLIS!!! särskillt Vecka 29 som jag längtar så efter.

Då ska jag hänga där varje dag ;D

Jag har försökt ringa er hem, men fick inte tag i er, hörde sedan att Sigrid varit dålig.

Ringer dig på din mobil.

Jag stannar nog förövrigt kvar på Lickers, jag älskar det SÅ mycket.

Turisterna försvinner ändå snart...

Härligt att ni kommer ner, hoppas det blir som ni planerat, jag har små presenter till ALLA tjejerna, inclusive Mari som får en större. Då skickar jag inte utan ger när vi träffas.

Hälsa alla tjejerna! KRAM

2010-07-16 @ 12:38:21
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0