Genetisk hållning!

Vaknat, ser morgon-tv och känner att det är SVALT ute.
Rätt skönt faktiskt.

Vaknat värkfri idag igen!
JÄTTEBRA!
Nu har det faktiskt varit VÄLDIGT bra här tycker jag.
Jag hade ju värk i tisdags när det var den där "skojsiga läkardagen" m.m, och lite värk igår.
Men idag, det startar bra iallafall.
Det har varit ÖVERVÄGANDE bra, och jag känner att min humör blir bättre.
Jag känner mig lite gladare.
Mindre värk = en lite gladare och tolerantare Madde.

Idag hoppas jag på lite strandväder.
Jag vill åka och slappa på en strand.
Bli ÄNNU gladare.

Annars såg jag bilderna som min mamma tagit när min barndomsbästis var här och hälsade på.

Jag fick en "HÅLLNINGS-CHOCK"!
Jag såg ut som min mamma!
Jag såg/ser ut exakt som min mamma i hållningen.
Jag står exakt som min mamma.
För några veckor sedan stod jag och min bästis på stranden i Lickers och hon sa:
"Jag tycker du fått lite dåligt hållning.."
INTE på ett elakt sätt, utan bara lite UNDRANDE.
Jag sa:
Ja men det är whiplashen vet du, man skjuter fram nacken och får GAMNACKE för att avlasta värken.
Jag försöker tänka på hållningen för jag känner själv att den blir dålig.

Så såg jag bilderna igår och tänkte:
Nä, det måste fan vara GENETISKT!
Jisses så "INTE SNYGGT" jag står!
Min mamma står, ofta när vi är på stranden, med axlarna framskjutna, ryggen lite böjd, krum och armarna i sidorna och brett mellan benen.
Så såg jag bliderna på mig.
Spitting image av min mor!
Jag stod EXAKT likadant.
LÄSKIGT värre!
Och jag måste GENAST börja tänka på hållningen HELA TIDEN.
Jag ska lägga upp bildbevis någon dag så ska ni få se den SKRÄMMANDE LIKHETEN!
Jag tror inte jag kan skylla på whiplashen i detta fallet .

Ikväll blir det förmodligen "Nickelodeondagen" för mig och sonen.
Det var inte så fasligt dyrt, 160 för oss två, och artister som tilltalade sonen.
Kan bli en mysig grej att göra sista kvällen innan sonen åker till sin pappa imorgon.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det är så Madde, man blir mer och mer lik sin mamma!



Jag kan bli alldeles chockad ibland när jag sitter vid frissan t e x och tittar i spegeln och nästan ser min mamma där. Min mamma är borta nu och vi var egentligen inte alls lika, för jag brås på min pappa och ändå är det mamma jag ser där i spegeln. Mysko?

2010-07-18 @ 16:13:20
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0