Bullmamman...

Jaha ja...
Jag hade visst FEL!
Det hade inte slutat regna när jag slutat blogga sist.
Det blev värre.

Mamma och jag åkte och handlade istället och vi hade tur.
Det var inte så mycket folk som jag trodde att det skulle vara i affären.
Så kom vi hem och jag hamnade i soffan igen.
Värken och RASTLÖSHETEN har bara blivit VÄRRE och värre under dagen.
Ju mer jag tänker på värken, desto VÄRRE blir den så klart.
Jag gillar INTE den psykologiska delen av min sjukdom, DEN saken är klar.
Jag gillar INTE att behöva sitta still IGEN heller.
Jag kan inte koppla av.
Inte bra.

Så jag gick in i mitt arbetsrum och hämtade garn ooch virknål.
Jag står inte ut annars.
Jag har börjat på ett nytt projekt, jag måste göra något och få ner stresspulsen.
Så nu sitter jag och knåpar och ser på tv.
Väntar på sonen som kommer snart.

BULLMAMMAN (dvs jag), har handlat världens coolaste middag som jag ska laga till ikväll...
KORV med BRÖD!


Shit, jag känner mig som den där morsan på stranden som bara bjöd på "Päckliga mackor" dagarna i ända.
Jag hoppas sonens far och bonusmamma ger honom HEMLAGAD och näringsriktig mat när han är där.
För jag gör det ju sannerligen inte, den här sommaren.
Men ååååå så skönt det är.
"Tjoflöjt" som vi säger i vår släkt...

Och så raskt över till sambon.

Igår körde han KÄNDISAR!!!!
Den ena var Bengt Åke Gustavsson, Tre Kronors fd tränare, eller heter det förbundskapten...?
Skitsamma, sambon hade bett att få skaka den "gamle" hockeyspelarens och tränarens hand.
Han tackade honom för MÅNGA fina tv-stunder!
Bengt Åke hade tackat, skakat hand och sett lite rörd ut, sa sambon.

Jag tror inte sambon kommer tvätta handen på flera år nu, han har PLASTAT in den!
Fniss.
Så hade nästa "KÄNDIS" hoppat in...

Han satte sig i FRAMSÄTET hos sambon.
VEM sätter sig i framsätet i en limo?
Ingen, brukar vara svaret på den frågan.
Men denna "kändis" gjorde tydligen det.
Och började undra om inte sambon kände igen honom?
Sambon sa:
Nej, tyvärr...
"Kändisen" började då BERÄTTA om sig själv, och vad han gjort i SÅPA-VÄG!
Sambon satt som en fågelholk.
Han hade fortfarande ingen aning om VEM kändisen var.
Tills det gick upp ett litet ljus...
"Cirkus Möller", undrade sambon och "kändisen" började skratta.
JEPP, "Cirkus Möller" hade också varit en del av hans "karriär".
Kändisen?
Jo, det var BOBBY från "Mammas Pojkar".



Men sambon har då bara sett HÄCKLANDET av Bobby i "Cirkus Möller", så han var INTE så bekant med Bobbys övriga "prestationer" i tv.
(Fniss, säger JAG då, Bobby, THE BIG STAR...)
Men han var tydligen SKITTREVLIG och ABSOLUTIST!
Bra där Bobby, där steg du i rang, iallafall i min bok!
Klart slut från skvallerrutan!

Hade det dock inte varit MAXAT om Micke Persbrandt hade ramlat in i limon någon kväll också...?
DET hade varit något för sambon att berätta för morsan om.
Vi får väl se ikväll.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0