DuoJag & Bobby!

Long time, no writing...
Ni har saknat, mig ser jag
Många besök, men inget bloggande ännu idag!
Men nu har jag landat i soffan med datorn.
Och vad har då hänt idag?
Jo, morgonen startade med apoteksbesök, ja, så är det i en sjuklings liv.
Lite presentinhandel och sedan hemåt.
Jag hade tagit på mig klänning i förhoppningen om att det skulle bli varmt och sol.
Bara att slänga av sig koftan och njuta ifall att solen skulle dyka upp!
Inge sol kom.
Ingen strand blev det.
Bara kallt och huttrigt.

Efter mellanlandning hemma, där jag och sonen åt lunch, gick jag till garnaffären.
Letade efter ett billigt tyg, hittade ett billigt tyg och gick hem.
Jag satte mig bekvämt och klippte mönster.
Så ringde en av mina bästisar och ville komma över och fika.
Välkommen sa jag, och så flyttade jag över till köket.
Så där satt vi och fikade och snackade skit.
Och jag klippte tyg.
Sitta och klippa, INGEN höjdare, men bra för nacken.
Tyget däremot, blev hackigt.

När hon pysit iväg, stod jag i valet och kvalet.

After Beach eller INTE After Beach?
Favorit-After Beach-bandet "Duojag" har anlänt till ön.
Jag och min andra bästis hade bestämt igår, att vi skulle gå idag.
Men så stod jag här hemma och FRÖS i lägenheten av luften utifrån.
Stå på Kallis och frysa?
Nä, jag var INTE sugen på after beach idag, dessutom var det ju molnigt.
Jag sa, NEJ till min bästis när vi pratade.

Så kom sonen hem efter att ha varit iväg, och han var...
Gnällig.
ALLT känns bara gnälligt här hemma så...
Jag drog på mig trekvartsjeans, linne och långtröja!
Kallis, here I come!
Kom ner nästan PRECIS när dom började!
Och tror ni inte SOLEN tittade fram då också?
Jomenvisst!



Det blev ETT hej från EN av killarna idag, Jonas i svart, där på bilden.
Vinke-vink, och jag vinke-vinkade tillbaka!

Dom spelade och mina vänner små-dans-gungade.
Själv stod jag STEL som en PINNE och svajade lite svagt.
Jag frågade min bästis:
Vågar man gå på After Beach när man är sjukskriven?
Hon skrattade och sa att jag skulle stå MER still och röra mg MINIMALT, så var det nog ingen fara .
Ja, jag kunde knappast stå mer still, men det kändes TÖNTIGT, jag ville digga med till musiken.
Men jag vågade KNAPPT klappa i händerna med risk att få värk.
Fast om nu JAG rörde mig minimalt till musiken, så fanns det dom som rörde sig mer.
Det fanns dom som SEGELFLÖG till musiken.
Flyg lilla killen, flyyyg...



Någon liten TÖS i publiken hade önskat Toto och "Africa".
Ingen vidare önskelåt kan jag tycka, men det tyckte andra.
Dom seglade fram framför scenen och segelflög lite på...
PICKALURVEN.
Fast det kanske man ska vara på After Beach kom jag just på...? ;D

 

Fast det är ju inte jag då såklart, jag håller mig till vatten.
(Ölen på bilden är alltså inte min ;)
Tummen upp gör jag iallafall, i solen, i mina bratsbrillor, på Kallis, på After Beach med DuoJag skrällandes i öronen!

Min vana trogen stod jag INTE BARA och diggade...
Jag menar svajade till musiken.
Jag IAKTTOG såklart också, en av mina favoritsysselsättningar.

Det kom ju ett gäng POPP-GUBBAR, POP-GUBBSNÖREN i min ålder typ...
Män som har tränat och BOTT hela året på gymmet och var välpumpade som uppblåsta Michelingubbar.
BRUNA som satan, solariesolning BERGIS!
(Sa det AVUNDSJUKA spöket ;)
Rakade skallar på en del, där man såg att dom rakat av håret för att dom hade NOLL HÅRFÄSTE kvar.
SUPERTAJTA t-shits där man såg dom välpumpade MAN BOOBSEN också.
(Dom hade fyrkantiga Man Boobs, inge häng här inte ;)
Lika supertajta jeans.
Och...
Den OBLIGATORISKA tribal tatueringen på armen.
För såna POPP-SNÖREGUBBAR har alltid tribal tatueringar.

Och som dom diggade till musiken...
Dom diggade så att det såg RENT FÅNIGT UT!
Om jag måtte ha sett fjantig ut att bara stå och svaja, så såg dom nog lite fjantigare ut ändå!
Dom diggade som TONÅRSTJEJERNA diggade.
Men tonårstjejer FÅR digga fånigt, det hör liksom till.
Men gubbs i supertajta tröjor med svällande muskler med rakad skalle pga dålig hårväxt...
Hm...
Jag tror bestämt att jag har fördomar.
Dom kan väl stå och SVAJA som jag typ?
VÄRDIGHET killar, värdighet!
Men nej...
TVÅ av dom började sedemera DANSA med flickor som dansade POPPIGT!
Och försökte vara...
Häftiga, COOLA, superballa guys, YEAH, brudar, SE vi kan också vara unga och dansa käckt.
Jag STORSKRATTDE för mig själv.
Det såg så urfjantigt ut.
Och tjejerna såg ALLT annat än GLADA ut åt dansuppvisningen brevid sig...
Eller UPPVAKTNINGEN.
Jag TROR det blev NOLL napp där faktiskt.

Det hade nog inte blivit napp ens om dom raggat på TANTER i sin egen ålder .
Låten "Mr Cool" spelades.
Jag skulle vilja rikta mig till Popp-Snöregubbsen och säga:
Njaäe, inte direkt...

När vi var klara med Kallis vandrade jag och min bästis hemåt, men kom inte längre än Joda.
Vi skulle kolla en sak där inför torsdag.
När jag kände matlukten så blev jag DÖHUNGRIG.
Tittade på min bästis och frågade:
Jag är hungrig, är du?
Jepp, det var hon.
Och VEM hade lust att gå hem och laga mat?
Inte jag.
Inge plats på Joda dock.
Vi vandrade vidare och hamnade tillslut på O´Learys.
DÄR var det nämligen sol.
Målet var egentligen Packhuskällaren, men där var det skugga, och vi knep ett av dom få borden på O´Learys med sol!
Så där satt vi och åt nachos, pratade och TITTADE på "Mammas Pojkar´s  BOBBY!"



Ja, se där, IDAG IGEN dök han upp här på bloggen.
Sist åkte han limo med sambon , nu åt jag och bästisen på hans restaurang.
Bobby är alltså delägare i O´Learys, så den som vill träffa på den "MEGAKÄNDISEN" kan kvista dit.
Fniss.
Bobby tog emot alla UNGA flickor som kom in på stället, lade jag sedan MÄRKE till.
När vi anlände och kom in genom porten, lyfte han inte ens på häcken och kom fram.
Vi fick ta bord själva.
Undrar VAD DET kunde bero på...?
(ålder kanske, din gamla hagga ;)
Det som förövrigt var bra med O´Learys, FÖRUTOM charmören BOBBY då , var att dom hade FULLT med mjuka kuddar!
Jättebra, jag satt som en prinsessa och slapp att få ont, kanoners!
Efter väldigt salt nachos promenerade vi sen hem, saltade och belåtna.
Nu, efter en händelserik dag, sitter jag och sonen och ser "Dansar med vargar".
Sticka lugnt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0