Världens längsta dag!

Detta måste vara världens längsta dag.
URTRÅKIGA dag!

Ösregn, strömavbrott till klockan 19.15.
Vi har försökt att roa oss, med små spel och grejer, men orken har trytit.
När det började åka och blixtra första omgången drog vi ur alla kontakter till elektriska prylar-
Jag försökte då virka lite till att börja med, och lyssna på Christer Sjögren i "Sommar".
Gick inte vidare.
Sonen babblade, jag fick ont av att virka.
Regn och åska försvann.
I med alla kontakter igen.

Sonen gick på stan med mormor och moster.
Efter en timme ringer dom och det hade börjat forsa ner regn igen.
Dom fick gå, sambon var på landet och kunde inte hämta dom.
Så klarnade det upp och det kom till och med lite sol.
Sen brakade det det loss ordentligt, fy fan, himlen brakade loss totalt!
Vi drog ur alla kontakter IGEN och stod sedan och såg på skådespelet på himlen.

Och VIPS...
Så gick strömmen på Statoil (och i resten av stan)
Då stod vi och tittade på skådespelet på Statoil också.
Djädras vad vi skrattade.
Snacka om IQ-fiskmås!
Folk skulle tanka, SÅG ju helt uppenbart att hela macken var nedsläckt, men kopplingen STRÖM FÖR ATT KUNNA TANKA...
Var svår att koppla.
Till och med JAG som inte har körkort vet att pumparna är strömberoende.
Det var ett djävla kaos och mackenkillarna hade mycket att stå i.

Vissa åkte in till Shell.
Ok, här gick det tydligen inte att tanka.
Bilen körde ut...
AHA Statoil, in där och försökte tanka där OCKSÅ!!!!
Nähä, det funkade inte DÄR HELLER?

Och dom bilförarna har körkort, LÄSKIGT!
Körkort = Fatta långsamt!

Ja, sen har vi bara suttit och glott på varandra typ.
Sprungit upp och ner och beklagat oss, både uppe och nere har det beklagat sig.
BORING!
Så satte jag på radion igen och började lyssna på ett program om kvinnligt våld.
VIPS...
Så kom strömmen på igen!
På med tv´n och datorn och SKYNDA att NJUTA ;D

P.s.
Hade jag bara kunnat VIRKA, hade jag kunnat fördriva en hel dag utan att BRY mig.
Men, nu kan jag ju inte det.

Sambon höll för övrigt INTE med om att han hade Cross Eyes man boobs.
OCH...
Han hade INTE menat att jag skulle skriva det han sagt!
Han var ju bara IRONISK!
Jaha, sa jag, men då är jag IRONISK på bloggen då´ra, svarade jag.

HUR skulle jag kunna veta det liksom, han SA det ju inte ironiskt.
Eller sa:
Nej, skriv inte det, jag bara skojade.
Nä, han bara kramade mig, och sa INGENTING efter att han sagt att han villa att jag skulle skriva om hans Man boobs.
Ironi kan inte ALLTID uppfattas om jag säger så.
Men han drog på munnen trots allt, när han läste om sina bröst.
Och suckade förmodligen inombords.
Ja, han får finna sig i att bli FÖRNEDRAD återigen
Fast han bäddade ju för det SJÄLV denna gången.
Räkmackebäddade.
(fniss)
Han gillar det i smyg, ALL uppmärksamhet är av godo, det har han alltid tyckt.
(fniss, fniss)

Sitter och ser Lena Olin på tv nu.
JESUS vad snygg hon är.
Jag blir avis.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0