Solig, brinnande midsommar!

Så var midsommarfirandet över för min del...

Det känns på något sätt vemodigt, mest pga vädret.
Att behöva sitta inne i soffan när det är en UNDERBAR kväll känns, sådär.
Det hade varit bättre om det regnat, men det är ju inte sjysst mot alla andra som KAN fira ...

Vi var som vanligt på Paviljongsplan, och jag blev upphämtad av vännerna.
Bärhjälp fick jag också...



Tur man har vänner som hjälper trasiga Tant Madde.

Vi åkte bil ner och fick plats på "vår vanliga" plats.
Eller rättare sagt, vi GJORDE oss plats.
Knökade ner oss PRECIS perfekt framför ett träd som ger både sol och skugga.
Vi har suttit där i alla år och det är så skön plats.

Dom som valde att sitta i solen idag, fattar jag INTE att dom pallade!!!
Det var som en GRYTA.
Jag blev svettig bara av att STÅ i solen en liten stund.
Det var hett.
Jag såg folk som satt med gamla gamlingar, småbarn och hundar i stekande sol.
Helt ofattbart.
Vi satt perfekt, och höll perfekt temperatur
Lite bilder...



Midsommarstången reses.
Vi tyckte det var VÄLDIGT lite blommor på stången i år, nästan bara björklöv.



Så körde första omgången av lekarna igång, tjoflöjt...



Räven raskar över isen, räven raskar över isen...



Vi hade med oss picnic och jag plankade in på vännernas kaffe.

Jag var runt och spanade efter sonen.
Hittade mamma och mostrar, gammal väns familj, klasskompisar till sonen...
Men ingen son.
Tillslut kunde jag inte hålla mig utan skrev sms till sonens pappa, och undrade VART dom satt.
Då hade dom precis kommit och då var klockan nästan tre.

Tillslut kom han släntrades och jag fick min midsommarpuss .
Sen gick jag bort och hälsade på ex-kroken, bonusmams, lillasyster och resten av deras sällskap.
Sonen kom bort och satt hos oss ett tag, tills dom skulle gå till Glassmagasinet.
Avskedspuss och "Vi ses på måndag!"

Sen la jag mig ner på filten och huvudet på min kudde...



Stirrade upp i den BLÅ sommarhimlen och sjöng med i andra omgången av danssångerna.
"Små grodorna, små grodorna är lustiga att se..."

Vid två började min nacke göra ont.
Då hade vi nog varit där i 1½ timme tror jag.
Vid tre BRANN den.
Vid fyra var det INTE KUL!
Men då gick vi.
Mina vänner tog mina prylar och skjutsade hem bara prylarna.

Jag valde att promenera hem, för att få igång lite blod i mina muskler.

Jag hade så ont så jag ville SKRIKA.
När jag kom till Stora Torget gick jag in till Rosengården och bad att få ett glas vatten i baren.
Jag kom på:
16-medicinen!
DEN ville jag inte bli sen med, UPPÅ värken.
Då blir det etter värre.

Det var en väldigt gullig ung kille i baren, som trots att jag bara bad om ett glas vatten...
Inte ville sluta prata!
Jag var inte direkt en betalande kund, plus ramlat in direkt från gatan bara sådär.
Och han var snacksugen.
Ja, jag pratade en liten stund, sen sa jag att jag var på väg till midsommarmiddag.
(liar, liar ;)
Och så fortsatte jag hemåt.

Nacken har gjort ont fram tills NU ungefär.
Och NU innebär 19.20.
Det har lagt sig någelunda, inte borta men inte så illa som när jag lämnade Pav-plan.
Jag har ätit SILL, ägg och sallad!
Kallt, gott och smarrigt.
Dumburken står på, och jag laddar batterierna för grillning imorgonkväll och bio.
Kanske återkommer, när jag nu ändå är handikappad på en midsommarafton .
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0