Dagens kris!

Jag började dagen med en KRIS...

Jag satt och såg morgon-tv och det utlovades ett repotage med Lars Wallin.
Man skulle få se från första mötet med en av hans kunder, och sedan följa med till den färdiga klänningen.
Och jag väntar någon timme där på repotaget...
Och precis när det ska börja...
Blir jag BAJSNÖDIG!
Typiskt.
Vad göra?
Jo...
Nöden har ingen lag.



Man får bajsa med öppen dörr!
Precis som på den gamla goda småbarnstiden.
Ofräscht, men det är tur det finns doftspray och så kunde jag ju öppna korsdrag .
Nu luktade det ju inte SÅ illa, men ändå...
Repotaget var tyvärr skittrist, men jag fick se det iallafall.
Och i fortsättningen...
Jag bajsar med dörren stängd!

Så gav jag mig ut på motionsrunda och det var VARMT.

Kom hem, duschade, svängde ihop en paj och så fick jag fikabesök av min Lillsyrra/fd jobbarkompis.
Vi satt i bersån och jäste och snaskade i oss rabarberpajen.
Och det var HETT.
Väldigt hett i bersån.
Vi flyttade oss som om vi hade myror i häcken, från solen till skuggan, till solen, till skuggan...
Varmt var ordet för dagen!
Men det var väldigt mysigt och trevligt, TROTS VÄRMEN !

För som vi sa:
NU SKA MAN INTE KLAGA...
Och ändå gjorde vi det LITE.

Efter besöket satt jag kvar och läste i skuggan och när jag var färdig med trädgården...
Tog jag dagens ANDRA dusch.
Sambon sa redan ute i trädgården, två timmar efter min första dusch:
"Du luktar SOLSVETT!"
Så det kändes behövligt!
Nu ser jag en UNDERBAR liten engelsk film, "Små skandaler"...
Återkommer.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0