Dopfest!

Det är i inte ofta jag missar att blogga...
Men igår orkade jag faktiskt inte!

Jag var helt slut när vi kom hem från dopet!!!
Jag är fan inte van att träffa så mycket folk, mingla och prata.
Jag träffar väl numera typ EN person i veckan, "på egen begäran" om man inte lägger till familjemedlemmar!
Så, mingel och kalas, det tog på mina krafter kan jag säga, MEN....
GUD så FINT det var igår!!!!!!!!!!

Inte för att föringa något DOP eller kalas jag varit på dom senaste åren, men igår fick "DOM HYLLADE" en perfekt dag och VÄDRET, stället, gjorde VERKLIGEN sitt!!!!

Vi var i Gnisvärd och dopet var i Gnisvärdskapell.



Det blir inte jättemånga personbilder nu, utan bara vy-bilder på håll, för man vet ju inte vad folk tycker om att hamna på en blogg utan att veta om det.
(Och redan innan vet jag ju att min bästis inte vill att Sunshine ska hamna på bloggen!)

Själva dopcermonin var jättefin och lilla Sunshine...
Hon SKEN som en sol såklart, och var väldigt tillfreds med sitt inträde i svenska kyrkan!
Hon var GLAD, snackig och tvättade händerna i dopskålen så fint, samtidigt som hon fick vatten på huvudet!
Man ska vara HEL och REN all over ;D



Dopskål och kanna!

För min egen del så stod jag längst bak i kapellet!
Att sitta på hårda träbänkar redan i början av en fest, hade nog inte gått så bra.
Men jag stod som sagt längst bak och cermonin var lagom lång, så det gick MYCKET bra.



Efter dopcermonin gick vi ner till en samlingsstuga vid havet där det vankades MAT!
Sonen ville inte veta av något mingel utanför kapellet, utan tjatade hela tiden:
KOM nu då, jag är hungrig, KOM NU!!!!
Så tog han tillslut sin fotboll och gick iväg själv, MOT MATEN!!!!!



EN bild blir det från kalaset, för jag MÅSTE visa VILKEN UTSIKT vi hade....

Långbord längs havet, vindstilla, klarblå himmel och sol.
Alltså, det var SÅ UNDERBART så det var inte klokt!
VACKERT!
Värdparet kunde inte fått en mer perfekt dag!
Och inte lilla Sunshine heller.

Kolla...


Maten var...
UNDERBART god!
Det var buffé och jag åt, och åt och ÅT!!!!
Allt lagat av Sunshines pappa som samtidigt firade sin 40-årsdag.
Men...
Är man kock så är man, och han kan verkligen laga mat om jag säger så!

Fikat efteråt tryckte jag i mig KARAMELLIG kaka som min bästis bakat, även den var underbar!
Men när tårtorna kom fram, DÅ orkade inte ens jag.
Jag hade ändå strechkjol, men jag var så proppmätt så jag trodde jag skulle spricka!

Så var det mingel, prat med gamla vänner, släkt, bekantskaper från förr och nya bekantskaper!
Presentöppning.
En väldigt lyckad, trevlig och vacker dag.
Jag tror nog att värdparet tyckte det också!
Även om dom fick jobba häcken av sig, plus gudmor och gudfar, så tror jag att dom också tyckte det var en underbar och lyckad dag.
Dom hade gjort ett otroligt JOBB, och vi fick njuta av en underbar fest!

Så tillsist...
Jag och sambon.
Min bästis dotter fotade oss på min begäran.
Och när jag la upp dom här på datorn tänkte jag:
Det ser ut som BRÖLLOPSBILDER!
"Svenska flaggan gul och blå, Denny och Madde gifter sig då!"

SYND bara att JAG inte tog av mig solbrillorna!!!!





Och efter en dag i solen, MED SOLBRILLOR på hela tiden...
Kom jag hem och såg ut som en...
Solbrille-tvättbjörn!
Röd i pannan, näsan och på hakan, men VIT runt ögon och på kinderna.
Och det blev värre under kvällen när det röda intensifierades.



Och idag är det BRUNT och vitt.
Hm...
Jag ser nog kanske snarare ut som karaktären "NALLE" i Lasse Åbergs "Snowroller, Sällskapsresan 2"
Ni vet han skidläraren som som så fint är brun i hela ansiktet förutom just där solbrillorna suttit.
SÅ ser jag ut.

När vi kom hem var jag ju då helt slut!
Vi kom hem vid 17-tiden och jag damp ner i soffan och sen kom jag inte därifrån.
Vi såg "Alice i Underlandet", Tim Burtons version.
En urdålig, nedladdad kopia vi fått av sambons kompis, men vi såg den ändå.
Jättebra film, men vi ska se om den när den släppts på dvd "på riktigt".

Nu, ska jag hoppa i duschen...
Gå ut och njuta av solen ihop med sonen.
Plus fixa dom där presenterna, eftersom han ska på kalas i eftermiddag!
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Viket underbart dopkalas och så fina bilder du tagit. Det på dig och sambon ser verkligen ut som ett bröllopsfoto!



Ha en fin 6 juni!

Kram Ingfrid

2010-06-06 @ 10:53:43
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Det var en underbar dag igår och om jag någonsin gifter mig...

Då hoppas jag att vi får en lika fin dag :D

Kramkram

2010-06-06 @ 20:08:45
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0