Sjuk kanin...

Ni vet just den där månaden som man inte har så mycket pengar.
Vad brukar hända då?
Jo, typ ALLT!
Det är då man får som mest utgifter och bara vill gå och lägga sig under en sten och vänta på BARNBIDRAGET!!!!

Jag kommer ut till kaninen och ska lyfta ut honom i uteburen...
Vad ser jag?
Jo, EN SJUK KANIN!

Han sitter i sin lilla bur med röda svullna ögon och SÅR runt dom!
Jaha...
Jippie, hurra (or not) och TYPISKT!

Jag ringde veterinären och kollade, skulle det kunna vara att han suttit "i drag" som han gjorde  förra sommaren och blev dålig i ögonen...
Eller MYXOMATOS, gud förbjude.
Svårt att säga per telefon såklart, och när hon undrade om huvudet var svullet på kaninen, och jag skulle känna efter...
Då högg han mig rejält!
Och Leo biter aldrig mig, det har hänt en gång på ett år.
Han har väl förmodlogen ont, kanske ser dåligt eftersom det sitter i ögonen på honom så...
Inte undra på att han är agressiv nu.

Ja, och så är han tungandad.

Ni vet, kaniner dom är ju rätt hispiga i sin andning, men han sitter som en kanin med svår KOL och nästan kippar efter andan.
Fast han äter, så DET var ett gott tecken iallafall.

Så, eftersom jag inte kunde få någon skjuts till veterinären idag, fick jag boka en tid tills imorgon.
Och det besöket kommer kosta 370 kr plus salvan säkert, om det bara är ögonen.
OCH jag kan lika bra vaccinera honom MOT MYXOMATOS när jag nu ändå är där.
Går väl på en 400 hundra...
Så har jag TUR kanske kalaset går på en tusing.

Men myxomatossprutan får han iallafall, så slipper jag gå och oroa mig för att han ska få det i sommar.
Är det INTE bara "ögondrag" då får vi väl se...
Jag tror jag får spader.
Ja, antingen är det jag, sonen eller kaninen som är sjuka.
Vi turas liksom om här i INVALID-Sjuk-HUSET.

Nåväl, efter imorgon vet vi väl vilken åkomma fnuffisen har och HUR STORT HÅL det blev i min plånbok!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0