Maffiametoder!

Jag har en stark fundering på att jag kanske skulle flytta till RYSSLAND...
Eller kanske ITALIEN.
Mexico???
För det är väl länder där MUTOR används rätt ofta?
Idag har jag kört MAFFIAMETODER.

Jag har MUTAT å det grövsta!
Mutmaffian, släng er i väggen, när en MAMMA verkligen vill något...
Då är hon hänsynslös!

Vi ska ju på dop på lördag och jag vill så HEMSKT GÄRNA att sonen ska ha en skjorta på sig!!!
En tuff skjorta då alltså, ingen vit, slätstruken behövs...
ROCKERSKJORTA duger gott.

Jag hämtade sonen på skolan och berättade om dagens stundande äventyr:
Vi ska gå på Öster och hitta en snygg skjorta till dopet på lördag!
Och sonen slog bakut DIREKT.
Icke att han skulle gå på dop i skjorta!
Jag sa:
Vi går iallafall ner och KOLLAR, snälla...
Kom igen.

Och harangen av sonens åsikter orkar jag inte ens skriva ner.
Det var så mycket .
Nåväl, vi gick iväg till Öster och sonen surade, gick sakta och MUTTRADE som en gammal gubbe.
Vi började på Lindex och jag hittade direkt en jättefin, blå och turkosrutig sommarskjorta med korta ärmar.
Fashonista sonen:
Nej, nej, nej, nej...
Till ALLT jag plockade fram.

Han ville ha en PIKÈTRÖJA i rosa och jag kände:
STEKARE, golfnörd, nej, jag gillar inte pikétröjor!!!!!
Nej tack!
Jag valde då att ignorera detta och gick vidare till babykläderna och plockade på mig lite kläder till lilla Sunshine istället.
Jag fick ge upp mina förslag på Lindex.

Vidare hamnade vi på Kapp Ahl.
Och DÄR hade dom massor med snygga skjortor i lite ROCKERS STUK!
Precis vad JAG gillar!
Tufft.
Sonen sa:
Nej, nej, nej, nej, nej, nej...
Till alla mina förslag.
Ok...
Nacken började reagera med IRRITATION.

Jag hittade en JÄTTESNYGG randig skjorta med tillhörande smal slirre som ska vara slarvigt knuten och uppkavlade ärmar!
Skitsnyggt, sa jag och:
Men det är ju typ DREGEN stuk på denna kombination, KOLLA!

"Å vem FAN är Dregen", sa sonen då...

Jamen Dregen är ju han TUFFE rockaren i Hellacopters som är JÄTTETATUERAD och PIERCAD men ändå väldigt trevlig...
Svart hår, smink...
Du vet?
Tuff kille?

"Nej...
Har aldrig hört talas om!
Och jag gillar inte rockersstilen, det är DU som gör.
Jag gillar SPORTSTILEN nu."

Nä, du har gått över till "Nörd-stekar-stilen", TÄNKTE jag då!!!!
Ok, jag har jag hittat vad JAG vill att han ska ha...
Vad göra?
Jo, jag plockar jag fram det TUNGA artilleriet...
MUTA!

Så jag sa, helt enligt MUTMAFFIA-LAGBOKEN:
Ok, nu säger vi så här, vad är du sugen på att äta till MELLIS?
"Hamburgare", sa sonen.
Ok...
Du får hamburgare om du provar den här skjortan OCH har på dig den på dopet!
"Strips också", undrade den hårde förhandlaren.
Jepp, strips också.
Prova ut rätt storlek och ANVÄND på dopet...

"OK", sa sonen!!!!!

Hurra, hurra, hurra!
Och när han väl fick på sig skjorta och slips, fast slipsen var FRIVILLIG från min sida...
Stod han i provhytten och gjorde en massa "Sjyssta moves" och var NÖJD.
"Helt ok faktiskt", var omdömet.
"Snyggt!"
(JAG VET, tänkte jag, JAG KAN det här med kläder, jag VET...)



Fasen, det behövdes bara TVÅ affärer så var MITT MÅL i hamn.
Vidare till MacDonalds och han fick vad han ville ha.
Så säger han:
"Om jag får en glass, så kan jag ha skjortan på skolavslutningen också..."
Nu visste jag ju att han redan var OK med skjortan, så den lille fulingen vill mjölka ur det sista ur mig...
Men kör för det då, jag hade ju fulat mig först .

Så måste jag ju då hoppa tillbaka till när jag hämtade sonen i skolan...

Sonen:
"Jag har gjort en PRESENT till dig, en Morsdagspresent!"
Åååh va snällt, sa jag och fram kom en PLANSCH med en ritad bild av en...

 TASMAINAIN DEVIL!


En Tasmansk Djävul!




Oh, verkar vara en söt liten rackare...
Kanske lite ARG och gapig av sig.

"Grattis på Morsdag mamma!"
Ah, wow, TACK, FIN, jättefin!!
Och så undrade HUR han tänkte NÄR han valde att göra den där till mig...
Hur ska jag tolka detta?
Finns det ens en BAKTANKE eller är det en slump...?
IRONI?
Ser han en likhet eller...?
The tasmanien devil.
Den gotländska djävulen.
Ja, när jag tittar lite närmare så ÄR vi ganska lika till sättet iallafall.
Mycket lika vissa dagar till och med.

Min lille prins, en sån FIN present!
Jag känner mig hedrad.
Från och med nu...
Maffiametoder, liknelser med en djävul...

JAG ÄR LIVSFARLIG!!!
Bara så ni vet...

Så till sist, sambon...
Och hans reaktion på mitt inlägg om JÄTTEKORVEN han skaffat till mobilen!
"Inte kul, och jag har bara använt den där EN DAG!!!"
Ja, men det var en dag för mycket!
"En dag..."
JA, och idag verkar du ha tröttnat på din nya leksak, VA SKÖNT...
Sade Fru Spydig och LOG!

ÄR vi inte en SPÄNNANDE och LUSTIG familj så säg...
Kanske mest JAG, men ändå , CRAZY.
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Ingrid

Mutor funkar lika bra här hemma som i Ryssland och på Sicilien. Jag bruka också använda mig av metoden.



Kram

2010-06-01 @ 20:10:29
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

SKÖNT, då är det inte bara jag, Don Corleone och Berlusconi :D

Kramkram

2010-06-01 @ 21:43:03
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0