Gnällig!

Har haft och göra med VÄRLDENS gnälligaste son idag.

Allt har varit fel HELA dagen och det har bara kommit GNÄLLIGA saker ut ur hans mun,  i GNÄLLIG ton!
Nu gjorde jag ett sista försök här till att ha lite mysigt den sista timmen...
Men precis nu gav jag upp, efter en halvtimme.
Han kan bara inte sluta vara GNÄLLIG och då kan han fasen i mig vara det själv!
Jag hämtade datorn för ett sista inlägg, det är liksom roligare och tystare .

Jisses, man skulle kunna tro att det är HAN som fått mens och inte jag.

Kvällen har ANNARS varit bra, nu när det är lite svalare känns det skönare och jag...
Har passat på att virka på handledsvärmarna och är klar med den första!
Eller knappar ska sys i på den, men virkningen är klar.
Nu har jag bara en kvar!
Jag ville passa på när jag har en värkfri dag.
Gjorde mig glad att få handarbeta lite,
Jag har dock inte suttit och virkat i sträck, utan tagit lite pö-om-pö.
Allt för att kolla av nacken och värken, vill inte provocera fram något.
Och DET...
Har jag inte lyckats med !

Så hoppar jag raskt över till sambon, det var ju ett tag sedan sen jag skrev något om honom!
Sambon, han är en rolig ( läs konstig ;) prick...
Vad gäller det MESTA!
Jag kan tycka att jag är lite väl AUTISTISK ibland vad gäller mina VANOR och hur jag vill ha saker här hemma...
Men sambon, han slår nog till och med MIG!

Idag blir det på temat DUSCH.

Sambon är nog den enda jag känner, som duschar SKÅLLHETT när det är 30 grader ute!

När jag hade varit ute idag och tränat, var jag KOKANDE het och svettig.
Jag duschade i ljummet vatten och sedan SVALT!
Allt för att kyla ner temperaturen i kroppen och inte fortsätta svettas efter duschen.

Sambon, han kom hem här efter en LÅÅÅÅNG, svettig arbetsdag.
Tog en dusch och kom ur duschen...
Och svettades MER än när han gick in!
Och när jag säger svettades så MENAR jag svettades, han var sjöblöt i hela ansiktet och såg värre ut än mig...
När jag tränat!

Men alltså...

Hallå, du svettas som en gris före slakt, har du duschat VARMT, undrade jag...?
"JA!", svarade sambon.
Men, du måste ju vara den ENDA människan i världen som duschar med VARMT vatten i så´n här värme.

(Och finns det någon tok som gör som sambon, får ni GÄRNA skriva och motsäga min teori här)
(Men jag tror inte att det finns någon...)
(Faktiskt.)

"Näe!"
Jo!
Du får ta mig tusan gå in och ta EN SVAL dusch nu.
OFRÄSCHT, dömde Domare Österholm ut!
"Näe!", fortsatte sambon.

Och så fortsatte vår konversation typ.
Jag försökte få den nyduschade, svettige sambon in i duschen igen...
Och han ville inte bli hunsad som en femåring.
Och JAG ville inte att han skulle BETE sig som en.
Jag fick ge mig!

Som sagt, jag har minsann mina konstigheter för mig...
Men sambon, han är ÄNNU konstigare!


Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0