Goldie, Alva eller en kille?

Idag har jag gjort massor, med hjälp av sonen och mamma.

Jag och sonen gick en vända på stan.
Vi hade en hel del småsaker som behövde köpas.
Typ Flipflops & shorts till sonen, body lotion, linnen m.m.
Sonen gick med som bärhjälp, så det gick ganska bra.

Sen hem, hämta kaninen, åka och klippa klorna, köpa "kaninpresent" till sonens A-kusin.

Hem igen, lämna kanin och son, iväg och handla mat med mamma.
Hem igen och pusta ut.
Jag blev helt slut och fick djävligt ont i nacken, men hade inget val idag.
Jag var tvungen att göra en massa ärenden.
Och även om jag inte bar så mycket...
Så blir det av STRESSEN och flänga runt.

Nog om det, nu är det gjort och sakerna hemma!

När vi kom hem så fixade jag kaffe och plockade fram kameran...
Sonen ville gå över till sin grannkompis och kolla in "VÅR" kanin  och leka.
Jag sa att vi kunde kolla kaninen en stund, men kände att leka fick vänta någon dag.
Granntjejen har haft feber...
Och jag vill inte att sonen ska åka på något "ifall att".

Lilla Goldie, som JAG tycker att kaninen ska heta, för att den är guldig.
Och vara döpt efter Goldie Hawn är väl inte det sämsta?
Sonen ville ALVIN, men det måste vara en tjej påminde jag så då får det bli ALVA...
Ja, sa sonen, Alva!
Nej, Goldie är bättre, Leo & Goldie.

Bilder...



Söt, söt, söt, söt, söt, söt, söt, bedårande söt!



Lite suddiga bilder...





Goldie, Alva eller en kille?
Jag hoppas på Goldie och att det är en tjej, för annars kan vi inte köpa den!
Håll tummarna.

Och så har våran telefon blivit lagad!!!!!!!
Det var NÅGON som kört på ett "telefonskåp" vid Atterdags och det var därför linjen har legat nere sen i onsdags.
Men NU är det fixat igen och både telefon och internet funkar som det ska.
HURRA!

Och appro på "köra på" så såg vi världens olycka idag när vi skulle gå ner på stan.

En tant på 80 år hade tappat kontrollen över sin bil (STROKE, värmeslag eller något annat...?).
Kört tvärs över väg, utfart, rabatt, plöjt rakt in på Atterdags parkering och krockat med FYRA bilar.
Varav två var husbilar och dom var superskadade och personbilarna var helt tillknycklade, inte bara tantens bil.
Det måste varit en djävla fart hon hade kan jag säga.
Vi kom precis när ambulansen åkt iväg och det var fullt pådrag med polis och brandkår.
Vi stod som GAMAR och fick information från "vittnen" till krockarna.
Jisses.

Personligen kan jag tycka att bilister över 65 borde få göra KÖRTEST vart femte år efter 65.
Bara för att man fått körkort och kört i "100 år" så betyder inte det att man är en bra bilist.
Jag kan tycka att för ANDRAS säkerhet i trafiken, borde man göra om reglerna.
För gamlingar i bil är inte alltid TILLFÖRLITLIGT, om jag säger så.
(Gamlingar och ungdomar...)
Nä, fram för körtest efter 65 tack!

Katten hade varit här idag, men mamma hade kört bort den!
Hon hade INTE uppfattat min räddningsaction från igår, och att jag skall FORTSÄTTA ta hand om stackarn...
Så hon hade jagat bort Tuffsen.
Jag blev arg och sa att han INTE skulle jagas bort OM han kommer tillbaka!
Han är snäll, behöver nog lite mer mat och fästingplock.
Jaså du, sa morsan som inte är lika förtjust i katter eller räddningsactioner som jag.
Jag hoppas han kommer igen.

Nu ska jag vila nacken en stund.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0